| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Epidemiyoloji | SKY204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım ve tartışma şeklinde. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fuat YALMAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrenciye, epidemiyolojik ilke ve araştırma yöntemleri, epidemiyolojik ölçütleri kullanabilmeleri ve epidemiyolojik araştırmaları toplum sağlığına uygulayabilme, bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Epidemiyoloji; hem klinik hem de toplum bilimlerinde hastalıkların ve sağlık sorunlarının dağılımı, nedenleri ile bunların teşhis, tedavi ve önlenmesi için uygun yöntemleri belirlemeye yarayan ve araştırma tekniklerinin öğretilmesini sağlayan bir bilimdir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Toplumdaki hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını, etken, çevre, konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilecek |
| 2 | Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimseyebilecek |
| 3 | Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrayabilecek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, kavramlar | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Epidemiyolojinin kullanım alanları, epidemiyolojik süreç | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Tanımlayıcı epidemiyoloji, yararları, sakıncaları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Ölüm (Mortalite) hızları | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Ölüm (Fatalite) hızları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Doğum hızları | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri hastalık hızları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Epidemiyolojik veri kaynakları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 11. Hafta | Kesitsel epidemiyoloji yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | Vaka kontrol epidemiyolojisi, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Kohort epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | Deneysel epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 3 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 5 | 4 |
| PY8 | 4 | 3 | 3 |
| PY9 | 4 | 3 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 16 | 3 | 48 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
| Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 1 | 1 | |
| Diğer Faaliyetler | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 6,5 | 6,5 |
| Final | 1 | 15,5 | 15,5 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||