| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Terminoloji | SKY106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma şeklinde. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fuat YALMAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin tıp dili ve tıp alanında kullanılan terimlerle tanıştırılması ve tıbbi terminolojinin kavranmasının ve öğrenciler tarafından kullanılabilirliğinin sağlanmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Temel tanım ve kavramlar, insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması, tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, kökler, önekler, sonekler, hareket sistemine ilişkin terimler, solunum sistemine ilişkin terimler, kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler, sindirim sistemine ilişkin terimler, kan ve kan yapıcı organ terimleri, iç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler, ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler, göz ve kulağa ilişkin terimler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tıbbi terminolojinin önemini kavrar, |
| 2 | Tıbbi terimleri meydana getiren ön ek, kök, son ekleri ayırabilir |
| 3 | Vücut sistemlerine ilişkin anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimleri öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tartışılacak işlenecek konular | |
| 2. Hafta | Tıbbi terminoloji hakkında genel bilgiler | |
| 3. Hafta | Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemi | |
| 4. Hafta | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler | |
| 5. Hafta | Hastalıklara ve hastalıkların uluslar arası sınıflandırılması sistemine ait genel bilgiler | |
| 6. Hafta | Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; kökler, önekler, sonekler | |
| 7. Hafta | Hareket sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Solunum sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | |
| 10. Hafta | Sinir sistemi ve psikiyatrik hastalıklara ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | |
| 11. Hafta | İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | |
| 12. Hafta | Sindirim sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | |
| 13. Hafta | Kan ve kan yapıcı organlar, lenf ve immün sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | |
| 14. Hafta | Üriner sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 3 | 45 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 19 | 1 | 19 |
| Araştırma | 17 | 1 | 17 | |
| Görüşme | 1 | 1 | 1 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
| Diğer Faaliyetler | 20 | 1 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 13,5 | 13,5 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||