| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji | HMF111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, düz anlatım, soru-cevap,tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ferhan AÇIKGÖZ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin iki amacı bulunmaktadır: Birincisi öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini ve eleştirel düşünme becerilerini kazanabilmeleridir. İkincisi ise kendi davranışlarına olduğu kadar başka insanların davranışlarına da şimdiye kadar alışagelmiş olduğu bakış ve açıklayış biçimlerinin ötesinde bilimsel ölçütler içerisinde bakabilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Davranışın temelini oluşturan fizyolojik ve nörobiyolojik süreçler, duyum, algı, öğrenme, koşullanma ve pekiştireç konularını kapsar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Davranışın biyolojik ve psikolojik temellerini bilir, |
| 2 | Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalıkları artar |
| 3 | Düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir. |
| 4 | Kişilik kuramların insan üzerindeki etkilerini kavrar. |
| 5 | Kaygı ile başetme becerilerini geliştirir. |
| 6 | Normal-normaldışı davranışları tanımlar. |
| 7 | öğrenmenin davranışlar üzerinde etkilerini kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, psikolojinin tanımı, kapsamı ve önemi; psikoloji kuramları (nörobiyolojik yaklaşım, davranışsal yaklaşım, bilişsel yaklaşım, psikoanalitik yaklaşım, fenomenolojik yaklaşım) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, alt dalları ve araştırma yöntemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Davranışın biyolojik temelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Hafıza ve Zeka | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Dil ve kavram oluşturma | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Düşünme ve problem çözme | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Duyum ve algılama (algısal eşikler, birincil ve ikincil duyular, algı yanılmaları, algılama süreçleri, algısal değişmezler, algısal beklentiler) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Öğrenme (klasik koşullama, edimsel koşullama, pekiştirme kavramı, bilişsel öğrenme) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | Güdülenme (güdülenmenin tanımı, güdülenmeye kuramsal yaklaşımlar, açlık, susuzluk, cinsiyet, karmaşık insan güdüleri) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Heyecan (I) (heyecanların sınıflandırılması ve tanınması, heyecanların fizyolojisi, heyecan kuramları, heyecanın sözsüz ifadesi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 12. Hafta | Heyecan (II) (kaygı, engellenme, çatışma) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Kişilik ve kişilik kuramları (kişiliğin tanımı, öğrenilmiş bir davranış olarak kişilik, Freud’un kişilik kuramı, özellik yaklaşımı, benlik kuramları) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Dersin genel değerlendirilmesi, anlaşılmayan konular hakkında tartışma | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen, | ✔ | |||||
| 2 | Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayabilen, hemşirelik bakımını planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen | ✔ | |||||
| 3 | Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekibi üyeleri ve ilişkili olduğu diğer disiplin üyeleri ile işbirliği yapabilen ve etkili iletişim kurabilen, | ✔ | |||||
| 4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimleri belirleyen ve en doğru strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak eğitim gereksinimleri uygun eğitim verebilen | ✔ | |||||
| 5 | Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının, yasal sorumluklarının bilincinde olan, | ✔ | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemi ve düşünceyi mesleki ve sosyal yaşamında kullanan, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren bir anlayışla mesleğini yapabilen, | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ve mesleki gelişimine ilişkin sorumluluk alabilen, mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol alan, | ✔ | |||||
| 8 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan, | ||||||
| 9 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen | ✔ | |||||
| 10 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olan | ✔ | |||||
| 11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olan mezunlar vermektir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 1A | Vize | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 1A | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 1B | Vize | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Meryem AYDIN | 1B | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 11 | 1 | 11 |
| Araştırma | 8 | 1 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||