Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Kurumlarında Pazarlama SKY225 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Ders sunumu-anlatım-tartışma
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yusuf ÖCEL
Dersi Verenler Doç. Dr. Yusuf ÖCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere; sağlık hizmet sunucularında toplumsal pazarlama anlayışını benimseyen pazarlama ilkelerini, Pazar bölümlemeyi, pazarlama karması elemanlarını belirleyebilmeyi, hedef Pazar için pazarlama karması oluşturmayı, müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlama sürecinde gerekli olan planlama, uygulama ve kontrol etme becerileri kazanabilmeyi, sağlık kurumları tüketicilerinin davranışlarını ve karar verme süreçlerini belirleyebilmeyi öğretebilmektir.
Dersin İçeriği Pazarlamaya Genel Bir Bakış, Hizmet Pazarlaması, Gelişimi ve Sağlık Hizmet Sektörü, Sağlık Kurumlarında Müşteri Tanımı ve Tüketici Davranışları-I, Sağlık Kurumlarında Müşteri Tanımı ve Tüketici Davranışları-II, Sağlık Kurumlarında Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması, Sağlık Kurumlarında Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Sağlık Kurumlarında Ürün ve Ürün Geliştirme, Sağlık Kurumlarında Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri, Sağlık Kurumlarında Tutundurma ve Tutundurma Stratejileri, Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Dağıtım Kanalları Oluşturma, Sağlık kurumlarında süreç, fiziksel kanıtlar ve insan, Değerlendirme
Ders Öğrenme Kazanımları - Sağlık kurumlarında, pazarlama ilkelerinin uygulanabilirliğini teorik olarak öğrenme
- Sağlık kurumlarında pazarlama ile ilgili literatürü takip edebilme ve literatüre katkıda bulunabilme
- Sağlık kurumlarında müşteri odaklı ve toplumsal pazarlama anlayışına sahip yönetici düzeyinde bilgiye sahip olabilme.
- Grup olarak ve bağımsız bir şekilde araştırma ve çalışma yürütebilme.
- Sağlık kurumlarında pazarlama ile ilgili fikir ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme
- Sağlık kurumlarında mesleki sorumluluk üstlenme ve etik davranabilme
- Sürekli değişen ve gelişen sağlık hizmet sektöründe stratejiler belirleyebilme
- Sağlık kurumlarında yeni yaklaşımlara duyarlı olabilme.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersinin tanıtımı, pazarlama ile ilgili temel kavramlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta Pazarlamaya Genel Bir Bakış Araştırma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
3. Hafta Hizmet Pazarlaması, Gelişimi ve Sağlık Hizmet Sektörü Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum
4. Hafta Sağlık Kurumlarında Müşteri Tanımı ve Tüketici Davranışları-1 Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Sağlık Kurumlarında Müşteri Tanımı ve Tüketici Davranışları-2 Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
6. Hafta Sağlık Kurumlarında Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım
7. Hafta Sağlık Kurumlarında Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Konu tekrarı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
9. Hafta Sağlık Kurumlarında Ürün ve Ürün Geliştirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
10. Hafta Sağlık Kurumlarında Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Sağlık Kurumlarında Tutundurma ve Tutundurma Stratejileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
12. Hafta Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Dağıtım Kanalları Oluşturma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
13. Hafta Sağlık kurumlarında süreç, fiziksel kanıtlar ve insan Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Genel değerlendirme Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
Kaynaklar
Philip Kotler , Joel Shalowitz , And Robert J. Stevens., 2008 “Sağlık Kuruluşları İçin Stratejik Pazarlama”, Jessey Bass, A Wiley Imprent, San Francisco.
Şahin Kavuncubaşı, Selami Yıldırım, 2012 “Hastane Sağlık Kurumları Yönetimi” Siyasal Kitabevi, Ankara.
Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, 2002, “Tüketici Davranışı” MediCat, İstanbul.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 15 1 15
Araştırma 15 1 15
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0