Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla Bitkilerine Giriş | TB201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK (Güz) |
Dersin Amacı | Tarım kavramının tarifi, tarımın tarihsel gelişimi, Türkiye’de tarımın genel yapısı, tarla tarımının genel özellikleri, tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tarla bitkilerinin botaniği, tarla bitkileri ziraatının prensipleri (toprak işleme, ekim, gübreleme, sulama, yabancı ot kontrolü, hasat vb.) hakkında genel bilgiler vermek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tarla tarımı, bitki yetiştirme teknikleri, serin iklim tahılları, sıcak iklim tahılları, endüstri bitkileri, çayır mera ve yem bitkileri hakkında bilgiler |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | tarım kavramının tarifini yapar ve başlıca tarımsal faaliyet alanları hakkında yorum yapabilecektir, |
2 | tarımsal faaliyetlerin dünya ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini özetleyebilecektir, |
3 | tarla ziraatı tekniklerini uygulayabilir, |
4 | tarla bitkilerinin sınıflandırılması yapabilir ve başlıca bitki familyalarının genel morfolojik özelliklerini özetleyebilir, |
5 | başlıca tarım sistemleri (sulu, kuru ve nemli tarım) konularında genel bilgileri sıralayabilir, |
6 | tarla bitkileri ziraatının genel prensiplerini (toprak işleme, ekim, gübreleme, sulama, yabancı ot kontrolü, hasat vb.) hakkında genel bilgileri analiz eder ve bu konuları yorumlayabilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tarım kavramı ve tarla tarımının tarihçesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Türkiye tarım sektörünün genel yapısı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Tarla bitkilerinin sınıflandırılması ve önemli familyaların genel özellikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Tarla bitkilerinin botaniği (bitkilerin morfolojik özellikleri, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve yapıları) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Bitkilerde sistemler (Fotosentez, Besin Maddelerinin alımı) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Büyüme ve gelişme kavramları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | İklimsel büyüme faktörleri ( Işık, Sıcaklık, Vernalizasyon, CO2) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | İklimsel büyüme faktörleri ( Işık, Sıcaklık, Vernalizasyon, CO2) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Tarla tarımı sistemleri (sulu tarım, kuru tarım, nemli tarım) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Toprak işleme, yabancı ot savaşı, nadas | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Tohumluk (tohum nedir, tohumun çimlenmesi, çimlenme şekilleri, dormansi) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Ekim (ekim zamanı, ekim derinliği, ekim sıklığı, ekim yöntemleri) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Gübreler, gübreleme ve sulama ve tarla bitkilerinin hasadı ve hasat yöntemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
Final | 1 | 24 | 24 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |