Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemciler | EEM368 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih EVRAN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere PIC24 mikrodenetleyici-temelli gömülü sistemlerin tasarımını, programlanmasını ve arayüz birimlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Mikroişlemciler, mikro denetleyiciler, Assembly dili ve C programlama, kesmeler ve çeşitli donanım arayüzleri. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Sayısal Sistem | |
1. Hafta | Sayısal Sistem | |
2. Hafta | PIC24 mikrodenetleyicilere giriş | |
2. Hafta | PIC24 mikrodenetleyicilere giriş | |
3. Hafta | Aritmetik işlem, Mantık işlem ve Durum ifadeleri | |
3. Hafta | Aritmetik işlem, Mantık işlem ve Durum ifadeleri | |
4. Hafta | 32 bit aritmetik işlem | |
4. Hafta | 32 bit aritmetik işlem | |
5. Hafta | İşaretçi, Yığın ve Alt Program | |
5. Hafta | İşaretçi, Yığın ve Alt Program | |
6. Hafta | Giriş/Çıkış portları, Reset ve Watchdog Zamanlayıcı | |
6. Hafta | Giriş/Çıkış portları, Reset ve Watchdog Zamanlayıcı | |
7. Hafta | Örnek programlar | |
7. Hafta | Örnek programlar | |
8. Hafta | Yıliçi sınav | |
8. Hafta | Yıliçi sınav | |
9. Hafta | Kesme ve zamanlayıcı, sayıcı uygulamaları | |
9. Hafta | Kesme ve zamanlayıcı, sayıcı uygulamaları | |
10. Hafta | Asenkron seri haberleşme uygulamaları | |
10. Hafta | Asenkron seri haberleşme uygulamaları | |
11. Hafta | SPI Haberleşme | |
11. Hafta | SPI Haberleşme | |
12. Hafta | I2C Haberleşme | |
12. Hafta | I2C Haberleşme | |
13. Hafta | ADC ve DAC | |
13. Hafta | ADC ve DAC | |
14. Hafta | Öğrenci projeleri değerlendirme | |
14. Hafta | Öğrenci projeleri değerlendirme |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenciler PIC24 temelli mikrodenetleyicilerin temel yapısını ve komut kümesini hatırlayabilecektir. |
1 | Öğrenciler PIC24 temelli mikrodenetleyicilerin temel yapısını ve komut kümesini hatırlayabilecektir. |
2 | Öğrenciler düşük ve yüksek seviyeli dillerde yazılım geliştirebilecektir. |
2 | Öğrenciler düşük ve yüksek seviyeli dillerde yazılım geliştirebilecektir. |
3 | Öğrenciler yazılım geliştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri kullanabilecektir. |
3 | Öğrenciler yazılım geliştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri kullanabilecektir. |
4 | Öğrenciler mikrodenetleyicili sistemleri analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve gerçekleyebilecektir. |
4 | Öğrenciler mikrodenetleyicili sistemleri analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve gerçekleyebilecektir. |
5 | Öğrenciler gömülü sistemlerin değerini anlayabilecektir. |
5 | Öğrenciler gömülü sistemlerin değerini anlayabilecektir. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 4 | - |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu | |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
Sınavlar | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
Sınavlar | Ödev 2 | 1 | 20 | 20 |
Sınavlar | Final | 1 | 18 | 18 |
Sınavlar | Uygulama DS | 1 | 10 | 10 |
Sınavlar | Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |