Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikroişlemciler EEM368 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fatih EVRAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere PIC24 mikrodenetleyici-temelli gömülü sistemlerin tasarımını, programlanmasını ve arayüz birimlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği Mikroişlemciler, mikro denetleyiciler, Assembly dili ve C programlama, kesmeler ve çeşitli donanım arayüzleri.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sayısal Sistem
1. Hafta Sayısal Sistem
2. Hafta PIC24 mikrodenetleyicilere giriş
2. Hafta PIC24 mikrodenetleyicilere giriş
3. Hafta Aritmetik işlem, Mantık işlem ve Durum ifadeleri
3. Hafta Aritmetik işlem, Mantık işlem ve Durum ifadeleri
4. Hafta 32 bit aritmetik işlem
4. Hafta 32 bit aritmetik işlem
5. Hafta İşaretçi, Yığın ve Alt Program
5. Hafta İşaretçi, Yığın ve Alt Program
6. Hafta Giriş/Çıkış portları, Reset ve Watchdog Zamanlayıcı
6. Hafta Giriş/Çıkış portları, Reset ve Watchdog Zamanlayıcı
7. Hafta Örnek programlar
7. Hafta Örnek programlar
8. Hafta Yıliçi sınav
8. Hafta Yıliçi sınav
9. Hafta Kesme ve zamanlayıcı, sayıcı uygulamaları
9. Hafta Kesme ve zamanlayıcı, sayıcı uygulamaları
10. Hafta Asenkron seri haberleşme uygulamaları
10. Hafta Asenkron seri haberleşme uygulamaları
11. Hafta SPI Haberleşme
11. Hafta SPI Haberleşme
12. Hafta I2C Haberleşme
12. Hafta I2C Haberleşme
13. Hafta ADC ve DAC
13. Hafta ADC ve DAC
14. Hafta Öğrenci projeleri değerlendirme
14. Hafta Öğrenci projeleri değerlendirme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler PIC24 temelli mikrodenetleyicilerin temel yapısını ve komut kümesini hatırlayabilecektir.
1 Öğrenciler PIC24 temelli mikrodenetleyicilerin temel yapısını ve komut kümesini hatırlayabilecektir.
2 Öğrenciler düşük ve yüksek seviyeli dillerde yazılım geliştirebilecektir.
2 Öğrenciler düşük ve yüksek seviyeli dillerde yazılım geliştirebilecektir.
3 Öğrenciler yazılım geliştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri kullanabilecektir.
3 Öğrenciler yazılım geliştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri kullanabilecektir.
4 Öğrenciler mikrodenetleyicili sistemleri analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve gerçekleyebilecektir.
4 Öğrenciler mikrodenetleyicili sistemleri analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve gerçekleyebilecektir.
5 Öğrenciler gömülü sistemlerin değerini anlayabilecektir.
5 Öğrenciler gömülü sistemlerin değerini anlayabilecektir.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 4 4 3 4 -
PY2 5 5 5 5 5 5 -
PY3 5 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 0 0 -
PY8 2 0 0 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 -
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • “Microcontrollers: From Assembly to C with the PIC24 Family”, B. Jones, R. Reese and J.W. Bruce, Cengage Learning, 2014
  • “Microcontrollers: From Assembly to C with the PIC24 Family”, B. Jones, R. Reese and J.W. Bruce, Cengage Learning, 2014
AKTS / İş Yükü Tablosu
Değerlendirme Yöntemi Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar Ara Sınav 1 1 12 12
Sınavlar Ödev 1 1 20 20
Sınavlar Ödev 2 1 20 20
Sınavlar Final 1 18 18
Sınavlar Uygulama DS 1 10 10
Sınavlar Sınıf İçi Etkinlik 1 22 22
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0