| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikroişlemciler | EEM368 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih EVRAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere PIC24 mikrodenetleyici-temelli gömülü sistemlerin tasarımını, programlanmasını ve arayüz birimlerini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Mikroişlemciler, mikro denetleyiciler, Assembly dili ve C programlama, kesmeler ve çeşitli donanım arayüzleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler PIC24 temelli mikrodenetleyicilerin temel yapısını ve komut kümesini hatırlayabilecektir. |
| 1 | Öğrenciler PIC24 temelli mikrodenetleyicilerin temel yapısını ve komut kümesini hatırlayabilecektir. |
| 2 | Öğrenciler düşük ve yüksek seviyeli dillerde yazılım geliştirebilecektir. |
| 2 | Öğrenciler düşük ve yüksek seviyeli dillerde yazılım geliştirebilecektir. |
| 3 | Öğrenciler yazılım geliştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri kullanabilecektir. |
| 3 | Öğrenciler yazılım geliştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri kullanabilecektir. |
| 4 | Öğrenciler mikrodenetleyicili sistemleri analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve gerçekleyebilecektir. |
| 4 | Öğrenciler mikrodenetleyicili sistemleri analiz edebilecek, tasarlayabilecek ve gerçekleyebilecektir. |
| 5 | Öğrenciler gömülü sistemlerin değerini anlayabilecektir. |
| 5 | Öğrenciler gömülü sistemlerin değerini anlayabilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sayısal Sistem | |
| 1. Hafta | Sayısal Sistem | |
| 2. Hafta | PIC24 mikrodenetleyicilere giriş | |
| 2. Hafta | PIC24 mikrodenetleyicilere giriş | |
| 3. Hafta | Aritmetik işlem, Mantık işlem ve Durum ifadeleri | |
| 3. Hafta | Aritmetik işlem, Mantık işlem ve Durum ifadeleri | |
| 4. Hafta | 32 bit aritmetik işlem | |
| 4. Hafta | 32 bit aritmetik işlem | |
| 5. Hafta | İşaretçi, Yığın ve Alt Program | |
| 5. Hafta | İşaretçi, Yığın ve Alt Program | |
| 6. Hafta | Giriş/Çıkış portları, Reset ve Watchdog Zamanlayıcı | |
| 6. Hafta | Giriş/Çıkış portları, Reset ve Watchdog Zamanlayıcı | |
| 7. Hafta | Örnek programlar | |
| 7. Hafta | Örnek programlar | |
| 8. Hafta | Yıliçi sınav | |
| 8. Hafta | Yıliçi sınav | |
| 9. Hafta | Kesme ve zamanlayıcı, sayıcı uygulamaları | |
| 9. Hafta | Kesme ve zamanlayıcı, sayıcı uygulamaları | |
| 10. Hafta | Asenkron seri haberleşme uygulamaları | |
| 10. Hafta | Asenkron seri haberleşme uygulamaları | |
| 11. Hafta | SPI Haberleşme | |
| 11. Hafta | SPI Haberleşme | |
| 12. Hafta | I2C Haberleşme | |
| 12. Hafta | I2C Haberleşme | |
| 13. Hafta | ADC ve DAC | |
| 13. Hafta | ADC ve DAC | |
| 14. Hafta | Öğrenci projeleri değerlendirme | |
| 14. Hafta | Öğrenci projeleri değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
| Ödev 1 | 1 | 20 | 20 | |
| Ödev 2 | 1 | 20 | 20 | |
| Final | 1 | 18 | 18 | |
| Uygulama DS | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 22 | 22 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||