Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Terminolojisi II | TİB645 | 3 + 0 | 3,0 | 7,5 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasavvuf terminolojisinin öğrenilmesi ve bu müşretek unsurlar çerçevesinde günümüz Tasavvuf akımlarının ilmin teşekkül dönemine kadar olan bağını anlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Tarîkatların müşterek unsurların; İnsanî, Maddi ve Fiili olmak üzere üç grupta sınıflandırılarak ıstılahların değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Tasavvufun tanım ve hedeflerinden olan nefis ve eğitimi ile ilgili fikir sahibi olma - Seyr u sülûk sürecinde müridin bulunduğu mevkiler hakkında bilgi sahibi olma - Müşterek unsurların başında yer alan zikir ve tarîkatlara göre usullerini yorumlayabilme - Terimlerin diğer İslami bilimler ile ilişkisini öğrenme - Tasavvufi hal tercümelerinin doğru anlaşılmasında terimlerin önemini kavrar, günümüz mistik düşünceleri doğru analiz eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Pîr-Pîr-i Sâni, Şeyh-Halife, Sâlik-Mürid, Silsile, İcazet, Üveysilik | |
2. Hafta | Tarîkatlarda hafî ve cehri zikir | |
3. Hafta | Semâ, Hatm-i Hâcegân, Darb-ı Esma, Zikr-i Kıyam, Zikr-i Erre | |
4. Hafta | Seyr u Sülûk, Nefis ve mertebeleri | |
5. Hafta | Seyr u Sülûk, Nefis ve mertebeleri | |
6. Hafta | Rabıta, Tefekkür-i Mevt | |
7. Hafta | Kaynak tarama | |
8. Hafta | Âsitane, tekke, Hırka, Taç | |
9. Hafta | Halvet, cile, erbain | |
10. Hafta | Nefsan-i Tarîkatlar, Ruhani Tarikatlar | |
11. Hafta | Istılah ile ilgili metin okumaları | |
12. Hafta | Istılah ile ilgili metin okumaları | |
13. Hafta | Istılah ile ilgili metin okumaları | |
14. Hafta | Final |
Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Otto Yayınları, 2014 Ankara |
Kuşeyrî, A. (1413/1993). er-Risâletü’l-Kuşeyrîyye, (tah.) Maruf Zerrîk – Abdulhamid |
Kelâbâzî, E. (1999). Bahru’l-fevâid el-meşhûr bi-maâni’l-ahbâr. (thk.) Muhammed |
Serrâc Tûsî, Ebu Nasr (1996). el-Lüma’ fi’t-tasavvuf (trc.) Hasan Kâmil Yılmaz, (İslam Tasavvufu), İstanbul: Altınoluk |
Zafer Erginli, Metinlerle Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, Kalem Yayınevi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 56 | 56 |
Ödev 1 | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 65 | 65 |
Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,5 |