Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Arap Edebiyatı Tarihi | TİB652 | 3 + 0 | 3,0 | 7,5 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Modern dönemde başlıca yazılan metinleri inceleyerek arap edebiyatının yapısını ve önemini öğretmek |
Dersin İçeriği | Modern Arap edebiyatı alanında yaşanan gelişmeler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Modern Arap edebiyatı dönemine ait çok sayıda yazar ve eser hakkında bilgi sahibi olur - Edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel gelişmeleri kavrar. - Edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanır - Arap dünyasındaki siyasi gelişmelerin edebiyat üzerindeki yansımalarını öğrenir. - Arapçadaki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Modern Arap Edebiyatının Başlangcı-Nahda Hareketi | |
2. Hafta | İsmail Sabri-Aişe et-Teymuriyye-Mahmud Sami el Barudi | |
3. Hafta | Ahmet Şevki-Marun en-Nakkaş-Hafız İbrahim Ümmü Gülsüm | |
4. Hafta | Nasıf el-Yazici Butrus el-Bustani Ahmet Faris eş-Şidyak | |
5. Hafta | Cemil Sıdki ez-Zehavi Maruf er-Rusafi | |
6. Hafta | Cemaleddin Afgani Muhammed Abduh Süleyman Başa el-Baruni Ahmed Refik el-Mehdevi | |
7. Hafta | Halil Mutran Ebu'l-Kasım eş-Şabbi Cubran Halil Cubran Mihail Nuayma İliyya Ebu Madi | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | el-Muveylihi Farah Anton | |
10. Hafta | el-Menfaluti | |
11. Hafta | Muhammed Huseyn Heykel Corci Zeydan Taha Huseyn | |
12. Hafta | İbrahim Abdulkadir el-Mazini Tevfik el-Hakim | |
13. Hafta | Muhammed Teymur MAhmud Teymur Selame Musa | |
14. Hafta | Abbas Mahmud el-Akkad |
Ahmet Suphi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1996. Yardımcı kaynaklar: Demirayak Kenan Çöğenli M. Sadi, Arap Edebiyatında Kaynaklar, Erzurum 1994. Diğer ders materyalleri: İslam Ansiklopedisinin Arap maddesi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 7 | 10 | 70 |
Ödev 2 | 7 | 10 | 70 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 23 | 2 | 46 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,5 |