| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları ve psikolojik danışma ve rehberlik hakkında bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler |
| 2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir |
| 3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir |
| 4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 11. Hafta | Görme engelli çocuklar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 13 | özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır. | ✔ | |||||
| 19 | Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 0 | 5 | 0 | 5 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY19 | 0 | 3 | 3 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 35 | 35 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 108 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||