Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçmeli I | MAES19 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar. Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder. Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur. Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir.Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. - Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar. - Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder. - Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur. - Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir. - Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Üstbiliş | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
4. Hafta | Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
5. Hafta | Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Öğretmenlerde özdüzenleme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
10. Hafta | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
12. Hafta | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Özdüzenleme - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, NOBEL Akademik Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY27 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY28 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY29 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY30 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY31 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY33 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY35 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |