Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seçmeli I MAES19 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar. Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder. Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur. Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir.Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur.
- Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar.
- Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder.
- Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur.
- Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir.
- Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Üstbiliş Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım
3. Hafta Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
4. Hafta Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
5. Hafta Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
6. Hafta Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğretmenlerde özdüzenleme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım
10. Hafta Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
12. Hafta Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
14. Hafta Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
Özdüzenleme - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, NOBEL Akademik Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY27 3 0 0 0 0 0 0 40,60
PY28 1 0 0 0 0 0 0 40,60
PY29 2 0 0 0 0 0 0 40,60
PY30 2 0 0 0 0 0 0 40,60
PY31 3 0 0 0 0 0 0 40,60
PY33 4 0 0 0 0 0 0 40,60
PY35 3 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 5 30
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0