Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoçeşitlilik ve Kent | TB423 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yerleşik hayata geçişten günümüze kadar olan süreçte biyoçeşitlilik ve kentlerin tarihsel gelişimi öğretildikten sonra sürdürülebilir bir kent yaşamı için yaşadığımız kent "Düzce" özelinde her meslekten bireyler olarak neler yapılabileceğinin farkındalığının kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Biyoçeşitlilik kavramı açıklanır. İnsanlığın yerleşik hayata geçmesinden günümüze kadar kentlerin oluşumu ve gelişimi anlatılır. Bu gelişimlerden biyoçeşitliliğin nasıl etkilendiği ve günümüz kentlerinde özellikle tür biyoçeşitliliğine ne kadar yer bırakıkıldığı irdelenir. Sürdürülebilir kent yaşamı için kentlerin planlanmasından kentte yaşayan her bireyin yapabileceklerine kadar gerekli bilgiler verildikten sonra her öğrenciden yaşadığımız kent "Düzce" özelinde biyoçeşitliğin kentte ne kadar yer alabildiğini gösteren bireysel projeler yapmaları istenir. Yapılan bu küçük projeler karşılıklı irdelenerek değerlendirilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler biyoçeşitlilik kavramını özellikle de tür çeşitliliğini öğrenir. - insanlığın yerleşik hayata geçmesinden bugüne kentlerin gelişimini ve bundan biyoçeşitliliğin nasıl etkilendiği hakkında bilgi edinir - kentlerin planlanması ve bireysel yaşamlarımız içinde özellikle bitki ve hayvan çeşitliliğine de alan bırakılabileceğini örnekleriyle öğrenir. - hazırlayacağı küçük proje ile yaşadığı kentte biyoçeşitliliğin ne kadar yer aldığını öğrenir ve bu konuda yapabileceklerinin farkına varır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Biyoçeşitlilik kavramı | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Türkiye'nin sahip olduğu biyoçeşitliliğin tanıtılması | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | İnsanlığın yerleşik hayata geçişi ve kentleşme süreci | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Kentleşme sürecinin özellikle bitki ve hayvan türleri üzerindeki etkileri ve farklı dönemlerdeki kentlerde biyoçeşitlilik için ayrılmış alanlar | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Günümüz kentlerinin yapısı ve kentlerde biyoçeşitlilik için ayrılmış alanlar | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | Yaşadığımız kent "Düzce"nin sahip olduğu bitki çeşitliliği | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | Yaşadığımız kent "Düzce"nin sahip olduğu hayvan çeşitliliği | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | arasınav | |
9. Hafta | Her öğrencinin hazırlayacağı projenin konusununun belirlenmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | Projelerle ilgili ilk deneyimlerin irdelenmesi | Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
11. Hafta | Projesi tamamlanan öğrencilerin sunumu ve tartışma | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Projesi tamamlanan öğrencilerin sunumu ve tartışma | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Projesi tamamlanan öğrencilerin sunumu ve tartışma | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
14. Hafta | Proje sunumlarının tamamlanmasından sonra "Düzce"de biyoçeşitliliğin varlığı ve sürekliliği adına yapılabilecekler | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |