Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür Bitkilerinde Biyolojik Azot Bağlama TB329 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Simbiyotik ve simbiyotik olmayan biyolojik azot bağlama mekanizmalarının anlaşılması ve kültür bitkilerinin bu bakımdan öneminin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Simbiyotik ve simbiyotik olmayan biyolojik azot bağlama mekanizmalarının anlaşılması ve kültür bitkilerinin bu bakımdan öneminin kavranması amaçlanmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Dünya üzerinde simbiyotik ve asimbiyotik azot bağlayan organizmaları listeler
- Küresel olarak baklagillerin azot bağlamasındaki önemini ayırt eder
- Baklagillerin nodül oluşturma ve azot bağlaması ile ilgili son yenilikleri tartışır
- Biyolojik azot bağlamasının nasıl artırılabileceği konusunda öneride bulunur
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Azot Döngüsü - Sürdürülebilir Tarım İçin Biyolojik Azot Bağlamanın Önemi Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta Simbiyotik Olmayan Biyolojik Azot Bağlama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
3. Hafta Baklagil olmayan bitkilerde birlikte yaşam (associative) Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
4. Hafta Mavi-Yeşil Algler (Siyanobakteriler) ve Baklagil olmayan bitkilerde simbiyotik azot bağlaması Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
5. Hafta Azolla-Anabaena simbiyotik ilişkisinden faydalanılması Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta Aktinomisetler (Frankia gibi) ve simbiyotik azot bağlaması Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Baklagil kültür bitkilerinde simbiyotik azot bağlaması ve önemi Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Baklagil kültür bitkilerinde nodül oluşturan Rhizobium bakterilerinin sınıflandırılması ve çapraz aşılama (inokulasyon) grupları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Baklagil-Rhizobium simbiyotik ilişkisinin genetik temelleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
11. Hafta Baklagil-Rhizobium simbiyotik ilişkisinin fizyolojik temelleri Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
12. Hafta Nodül oluşumu ve tipleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
13. Hafta Aşılama Yöntemleri ve İnokulantlar Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
14. Hafta Baklagil-Rhizobium simbiyotik ilişkisinden tarımsal alanda faydalanılması ve Baklagil-Rhizobium simbiyotik ilişkisini etkileyen faktörler ve biyolojik azot bağlamasının artırılması Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
1.Ladha, J.K., Geoge, T., Bohlool, B.B.1992.Biological Nitrogen Fixation for Sustainable Agriculture. Kluwer Academic Publishers 2.Ladha, J.K., Peoples, M.B.Management of Biological Nitrogen Fixation for the development of More Productive and Sustainable Agricultural Systems.Kluwer Academic Publishers 3.Rai, A.N., Bergman, B., Resmussen, U.2003.Cyanobacteria in Symbiosis.Kluwer Academic Publishers 4.Ladha, J.K., de Bruijn, F.J., Malik, K.A.1997.Opportunities for Biological Nitrogen Fixation in Rice and Other Non-Legumes. Development in Plant and Soil Science, Vol:75
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 40,60
PY2 3 0 0 0 0 40,60
PY3 4 0 0 0 0 40,60
PY4 3 0 0 0 0 40,60
PY5 5 0 0 0 0 40,60
PY6 4 0 0 0 0 40,60
PY7 4 0 0 0 0 40,60
PY8 5 0 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 0 40,60
PY10 4 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Araştırma 1 10 10
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0