| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akıllı Tarım | ZFZ204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin dijital tarım teknolojilerinin temel prensiplerini ve kavramlarını kavramasını, akıllı tarımda kullanılan teknolojiler, yöntemler ve teknikleri açıklamasını, ayrıca akıllı hayvancılık sistemleri ve uygulamalarını anlayarak bu sistemleri yorumlamasını ve pratikte uygulayabilmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Akıllı tarım kavramını tanımlar ve temel özelliklerini açıklar. |
| 2 | Akıllı tarımda kullanılan temel teknolojileri ve ekipmanları açıklar ve sınıflandırır. |
| 3 | Coğrafi Bilgi Sistemlerinin tarımsal uygulamalardaki kullanım alanlarını planlar ve uygular. |
| 4 | Tarımsal verileri toplar, analiz eder ve yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarım Faaliyetlerinin Özellikleri ve Tarım Politikaları | |
| 2. Hafta | Dördüncü Sanayi Devrimi ve Tarım 4.0, Ulusal e-Tarım Stratejisi | |
| 3. Hafta | Tarımda Dijitalleşme Süreci | |
| 4. Hafta | Tarımda Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı | |
| 5. Hafta | Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri (Wireless LAN Teknolojisi, Bluetooth Teknolojisi, Düşük Güçlü Geniş Alan Şebeke Çözümleri, Hücresel Ağ Teknolojileri) | |
| 6. Hafta | Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri (Büyük Veri, Bulut Bilişim, Nesnelerin İnterneti, Tarım ve 5G) | |
| 7. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Tarımda Dijital Dönüşüm, Akıllı Tarım Uygulamaları, Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçları) | |
| 8. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Tarımda Dijital Dönüşüm, Akıllı Tarım Uygulamaları, Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçları) | |
| 9. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Drone ve İHA Kullanımı, Robotik Sistemler ve Robotlar) | |
| 10. Hafta | Hassas Tarım Uygulamaları (Çiftlik Yönetim Sistemleri ve Yemleme Sistemleri) | |
| 11. Hafta | Akıllı Hayvancılık Uygulamaları | |
| 12. Hafta | Türkiye’de Akıllı Tarım Uygulamaları | |
| 13. Hafta | Dünya’da Akıllı Tarım Uygulamaları | |
| 14. Hafta | Dünya’da Akıllı Tarım Uygulamaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ||||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ||||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ||||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ||||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ||||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ||||||
| 11 | Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir. | ||||||
| 12 | Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir. | ||||||
| 14 | Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir. | ||||||
| 15 | Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 | |
| Araştırma | 2 | 3 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 0,5 | 0,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||