| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarım Alet ve Makineleri | ZFZ215 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin tarımsal üretimin her aşamasında kullanılan tarım alet ve makinelerini sınıflandırmalarını, mekanik ve teknik özelliklerini bilmelerini, bağlantılarını yapabilmelerini ve iş güvenliği kurallarına uygun olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tarım makineleriyle ilgili genel kavramları tanımlar |
| 2 | Termal motorların türlerini, parçalarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
| 3 | Traktörlerin tiplerini, parçalarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
| 4 | Ekim, dikim ve gübreleme makineleri, tarımsal savaş makineleri, sulama makineleri ve hasat ve harman makineleri gibi toprak işleme alet ve makinelerinin türlerini, parçalarını ve çalışma prensiplerini açıklar. |
| 5 | Traktör ve tarım makinelerinin ayarlarını ve kullanımlarını açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarımda Enerji Kullanımı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Traktörler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Toprak İşleme Aletleri ve Makineleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Ekim, Tohumlama ve Gübreleme Makinaları | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Yabancı Ot Kontrol Makineleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Çapalama Makineleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Sulama Makineleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Hasat ve Harman Makineleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Taşıma ve Nakliye Makineleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Hasat Sonrası Mekanizasyon | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Balyalama Makinaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Dronlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Kendi Kendine Hareket Eden Tarım Makinaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ||||||
| 11 | Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir. | ||||||
| 12 | Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir. | ||||||
| 13 | Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir. | ||||||
| 14 | Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir. | ||||||
| 15 | Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 5 | 5 | |
| Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
| Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||