| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikrobiyoloji | ZFZ203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere mikrobiyoloji laboratuvar tekniklerini, temel mikroorganizma çeşitlerini, Morfolojilerini, fizyolojilerini, ekolojilerini, çoğalmasını, kalıtsal değişimlerini ve taksonomilerini vermektir. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Mikroorganizmaları ve bunların canlılar alemindeki yerleri, yaşam koşullarını açıklar |
| 2 | Farklı mikroorganizma gruplarının hücre yapısını, işleyişini ve çoğalmasını açıklar |
| 3 | Mikroorganizmaları değişik besi yerlerinde yetiştirme, mikroskop ile gözleme ve mikrobiyal testler ile analiz eder |
| 4 | Mikroorganizmaların bulaşmaları, zarar ve yararları, çevre ve diğer canlılarla etkileşimlerini listeler |
| 5 | Mikroorganizmaların insan sağlığı üzerine etkilerini açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mikrobiyolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Mikroorganizmların genel özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, morfolojileri, virüsler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Prokaryotik mikroorganizmaların hücre yapıları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Ökaryotik mikroorganizmaların hücre yapıları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Mikroorganizmalarda beslenme ve gelişme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Mikroorganizmalarda gelişme ve gelişme koşulları, gelişme fizyolojisi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Mikroorganizmalarda çoğalma | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Mikroorganizmaların üremesini etkileyen faktörler: Sıcaklık, pH | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Mikroorganizmaların üremesini etkileyen faktörler: oksijen, ozmolarite | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Mikrobiyal üremenin kontrolü | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Mikrobiyolojik kültür yöntemleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Mikrobiyal ekoloji | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Mikroorganizmaların önemi, İzolasyon yöntemleri ve doğal ortamlardan mikroorganizma izolasyonu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ✔ | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ✔ | |||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ✔ | |||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ✔ | |||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir. | ✔ | |||||
| 12 | Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 14 | Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir. | ✔ | |||||
| 15 | Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 1 | 4 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 6 | 1 | 6 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||