| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekoloji | ZFZ108 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ekolojik faktörlerin küresel değişimler paralelinde kavranması ve sürdürülebilirlik esasına dayalı olarak planlanmasına yönelik temel ilkelerin benimsenmesini amaçlar. Ayrıca, çeşitli ekolojik olayları ve problemleri, temel ekolojik prensiplere dayanarak yorumlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yöntemleri hakkında bilgiler vermek amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ekolojik tanımlamaların kavranması ve ekolojik faktörler arasında ilişkiyi kurar |
| 2 | Doğal ve tarımsal ekolojik sistemleri yorumlar. |
| 3 | Biyotik ve abiyotik çevresel faktörleri değerlendirip yorumlar |
| 4 | Popülasyonun yapısal özellikleri ve popülasyon dinamiği konularını açıklar |
| 5 | Kommunite ve ekosistem özelliklerini açıklar. Bu bilgiler ışığında, farklı ekosistemler hakkında yorumlar yapar. |
| 6 | Biyolojik çeşitliliğin önemini anlar ve bu önemi çevresine açıklar. |
| 7 | Güncel ekolojik olayları yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanımı ve derse giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Ekolojik tanım ve kavramlar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Ekolojik ilişkiler ve faktörler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Abiyotik faktörler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Biyotik faktörler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Popülasyon ekolojisi ve dinamiği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Kommuniteyi oluşturan türlerin özellikler, tür çeşitliliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ekosistem öğeleri ve ekosistemlerde madde döngüsü | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 9. Hafta | Kara ve su ekosistemleri I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Kara ve su ekosistemleri II | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Habitatlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | Ekoloik denge ve biyolojik çeşitliliğin korunması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Çevresel koruma ve çevre sağlığı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Genel değerlendirme | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ||||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ||||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ||||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ||||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ||||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ||||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ||||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ||||||
| 11 | Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir. | ||||||
| 12 | Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir. | ||||||
| 13 | Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir. | ||||||
| 14 | Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir. | ||||||
| 15 | Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 8 | 1 | 8 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 10,5 | 10,5 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||