| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarım Tarihi ve Deontolojisi | ZFZ105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Zübeyde Filiz ARSLAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Tarımdaki gelişmeleri, tarım sistemlerindeki ilerlemeleri öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Topraktan Yararlanma Şekillerinin Geçirdiği Aşamalar Eski Uygarlıklarda Tarım Selçuklularda tarım Osmanlı İmparatorluğunda Tarım Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri 1929-1930 Dünya Ekonomik Krizi ve Türkiye Tarımına Etkileri Atatürk ve Tarım Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Tarım Sektörü Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı ve İlgili Mevzuat Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri Etik Kavramı, Etiğin Sınıflandırılması ve Etik Kuramları Tarım Etiği Sürdürülebilir Tarım Girdi Kullanımı Gıda Güvenliği Ve Güvenirliliği Toprak ve Su Kirliliği Tarım Çalışanlarının Durumu Hayvan Hakları Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tarımın ve tarım topraklarının stratejik önemini kavrar. |
| 2 | Tarımın geçmişte geçirdiği evreleri anlar. |
| 3 | Geçmişte farklı toplumlarda tarımın sosyal yaşam üzerindeki etkilerini öğrenir. |
| 4 | Günümüzde tarım toprakları üzerinde ülkelerin, çok uluslu şirketlerin etkilerini tartışır. |
| 5 | Tarım etiği ve meslek ilkeleri hakkında bilgi edinir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarih boyunca Topraktan Yararlanma Şekillerinin Geçirdiği Aşamalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Eski Uygarlıklarda Tarım | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Selçuklu ve Osmanlı devletinde tarım | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri 1929-1930 Dünya Ekonomik Krizi ve Türkiye Tarımına Etkileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Atatürk ve Tarım: Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Tarım Sektörü | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı ve İlgili Mevzuat Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Etik Kavramı, Etiğin Sınıflandırılması ve Etik Kuramları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Sürdürülebilir Tarım Girdi Kullanımı Gıda Güvenliği ve Güvenirliliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 9. Hafta | Sürdürülebilir Tarım Girdi Kullanımı Gıda Güvenliği ve Güvenirliliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Toprak ve Su Kirliliği Biyoteknolojinin Etik Yönü | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Tarım Çalışanlarının Durumu | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Hayvan Hakları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ||||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ||||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ||||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ||||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ||||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ||||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ||||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ||||||
| 11 | Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir. | ||||||
| 12 | Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir. | ||||||
| 13 | Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir. | ||||||
| 14 | Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir. | ||||||
| 15 | Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 5,5 | 5,5 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||