Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çim Bitkileri ve Yeşil Alan Tesisi | TB431 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK (Güz) |
Dersin Amacı | Çim alanların tesisinde kullanılan bitkileri tanıtmak, Değişik amaçlarla kurulan (park,bahçe, spor alanları, yeşil alanlar ve karayollarında refüj ve şevler vb.) tesislerin oluşturulması |
Dersin İçeriği |
# | Öğrenme Kazanımı |
0 | 1.Çim Tesisinde Kullanılan Bitkileri Bilir, 2.Yeşil Alan Tesis Edebilme Bilgi Yetisi Kazanır, 3.Yeşil Alan Tesisinin Gerekliliğini Kavrar, 4.Tesis Edilmiş Olan Çim Alanların Kalitesi Hakkında Gerekli Tespitleri Yapar, 5.Yeşil Alanın Kullanım Amacına Göre, Karışımda Hangi Türlerin Olması Gerektiğine Karar Verir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Çim alanlarının oluşturulma nedenleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Çim bitkilerinin sınıflandırılması, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Çim bitkilerinin morfolojik özellikleri, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Çim yetiştirme tekniği, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | Çevre koşullarının çim bitkilerinin gelişimine etkisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Çim türlerinin iklim ve toprak istekleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Toprak hazırlığı, ekim, gübreleme, sulama, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Karışım ekim teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Yabancı ot mücadelesi, bakım | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Çimlerde karışım, ekim ve karışımların hazırlanması, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Karışımlarda bitkiler arası rekabet | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Çim bitkilerinde çeşit ve tohumluluk sorunu ve önemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Tohumluluk ve üretim pazarlaması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 |
---|---|
PY1 | 3 |
PY5 | 4 |
PY9 | 2 |
PY10 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | 14 | 3 | 42 | |
Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
Final | 14 | 1 | 14 | |
Uygulama | 9,25 | 1 | 9,25 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 6 | 84 | |
Toplam İş Yükü | 191,25 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |