Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki Fizyolojisi | ZDF204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bitkilerde meydana gelen fizyolojik olayların tanımlanması, işleyiş mekanizmaları ve etkili faktörlerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bitki Fizyolojisine giriş, Bitki hücrelerinin kimyasal bileşimi, bitkilerde su metabolizması, bitkilerde su alınımı ve taşınımı, bitkilerde mineral madde alınımı ve taşınımı, azot metabolizması ve besin devirleri, bitkilerde organik maddelerin taşınımı, bitkilerde su kaybı olayları, fotosentez ve kemosentez, solunum ve fermentasyon, bitkilerde büyüme ve gelişme, bitkilerde stres. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | bitki fizyolojisinin önemini ve konu ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir |
2 | bitki iletim sistemini, su ve bitki besin maddesinin alımı ve taşınışını açıklayabilecektir |
3 | bitkilerin yaşamı için gerekli enerjiyi hangi mekanizmalarla ürettiğini açıklayabilecektir |
4 | üretilen enerjinin tekrar kullanımı, fazlasının nasıl taşındığını ve depolandığını açıklayabilecektir |
5 | bitkideki başlıca fizyolojik olayları ve bunları etkileyen faktörleri açıklayabilecektir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Bitki fizyolojisinin tanımı, temel ilkeleri ve tarımsal açıdan önemi, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
2. Hafta | Bitki-su ilişkileri (suyun alınım mekanizması, su alınımında etkili faktörler), | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Bitki-su ilişkileri (transpirasyonun tanımı ve mekanizması, transpirasyonda etkili faktörler), | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Bitki besin elementlerinin tanıtımı ve fonksiyonları, besin elementlerinin alınması ve taşınması, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Fotosentezin tanımı ve önemi, fotosentezin oluşumunda görev yapan pigmentler, fotosentezde meydana gelen tepkimeler, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Fotosentezi etkileyen etmenler, fotosentez ürünlerinin paylaşımı ve taşınması, nişasta ve şeker sentezi, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Solunumun tanımı ve önemi, solunumun mekanizması ve etkileyen etmenler, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Azot metabolizması, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Bitkilerde büyüme ve gelişme, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Bitkilerde hareket fizyolojisi (tropizma ve nastiler), | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Bitki büyüme düzenleyicileri, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Büyüme ve gelişme ile ilgili fizyolojik olaylar (çimlenme, dormansi, fotoperyodizm, vernalizasyon, termoperyodizm vb), | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Bitkilerde abiyotik ve biyotik stres faktörleri ve etkileri, | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 2 | 1 | 14 | 14 | |
Final | 1 | 25 | 25 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |