Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İklim Bilgisi | ZDF106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu ders lisans öğrencilerine meteoroloji kapsamına giren konulara ait temel bilgileri vermek ve öğrencilere lisans eğitimi süresince alacakları dersler hakkında temel bilgileri/kavramları önceden kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Tarımsal meteorolojinin amacı ve önemi, atmosferin yapısı, atmosfer kirlilikleri ve kültür bitkilerine zararları, hava, iklim ve iklim elemanları, iklim elemanlarının bitkisel ve hayvansal üretim üzerine etkisi, tarımsal üretimi olumsuz yönde etkileyen meteorolojik olaylar, küresel iklim değişikliği ve tarım ve su kaynakları üzerine etkisi. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Meteorloji ile ilgili temel bilgi birikimi edinilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Atmosferin Bileşimi, Atmosfer Katları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Işık, Isı İletimi (Sıcaklık Değişimi) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Atmosferin Isınması ve Atmosferin Isınmasını Etkileyen Etmenler | Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Hava, Sıcaklığının Ölçülmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Toprağın Isınması ve Isı İletimi Sıcaklığın Günlük ve Yıllık Değişimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Hava Neminin Tanımlanması, Hava Neminin Değişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Hava Neminin Ölçülmesi Buharlaşma Şekilleri | Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Buharlaşmanın Ölçümü ve Hesabı Havada Soğuma ve Yoğunlaşma | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Bulutlar ve Bulutluluk Yağışlar Hava Basıncının Ölçülmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Hava Basıncının Zamanla Değişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Hava Hareketinin Oluşumu (Rüzgar) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Alçak ve Yüksek Basınç Merkezleri, Atmosferdeki Genel Hava Hareketi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Rüzgarın Ölçülmesi, Rüzgarın Günlük Değişimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 |
---|---|
PY1 | 3 |
PY2 | 3 |
PY6 | 3 |
PY7 | 2 |
PY8 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 2 | 15 | 30 | |
Final | 1 | 15 | 15 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 7 | 14 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |