Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki Sistematiği | ZDF 236 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinmek, Dünyada ve Türkiyede tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanımak. |
Dersin İçeriği | - Sistematiğin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırmaları. - Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınmasının temel ilkeleri. - Evrim, bitkilerin orijini ve evrimi. - Spermatophyta (Gymnospermae and Angiospermae)nın özellikleri ve sınıflandırılması, tarım açısından önemli sistematik guruplarda yer alan bitki örneklerinin tanınması. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinilecek |
2 | Dünyada ve Türkiyede tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanıyacaktır. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
2. Hafta | Taksonominin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Botanik isimler, bitki tayini ve herbaryum teknikleri. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Evrim ve bitkilerin orijini | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Spermatophyta (tohumlu bitkiler) [Gymnospermae ve Angiospermae]nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Tek çenekli (Liliopsida) ve çift çenekli (Magnoliopsida) bitki sınıflarının genel özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Tek çenekli bitkiler (Liliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Buğdaygiller (Poaceae), zambakgiller (Liliaceae) vb. gibi. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Düğün çiçeğigiller (Ranunculaceae), gelincikgiller (Papaveraceae)...vb. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida)e ait önemli aileler. Örn: Kabak-giller (Cucurbitaceae), hardalgiller (Brassicaceae) vb gibi. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Gülgiller (Rosaceae), baklagiller (Fabaceae), turunçgiller (Rutaceae) vb. gibi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Maydanozgiller (Apiaceae), patlıcangiller (Solanaceae), hodangiller (Boraginaceae) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Canavarotugiller (Orobanchaceae), papatyagiller (Asteraceae) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
---|---|---|
PY1 | 3 | 3 |
PY2 | 1 | 1 |
PY3 | 2 | 2 |
PY4 | 1 | 1 |
PY5 | 1 | 1 |
PY6 | 2 | 2 |
PY7 | 2 | 2 |
PY8 | 3 | 3 |
PY9 | 2 | 2 |
PY10 | 2 | 2 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 16,5 | 16,5 | |
Final | 1 | 22 | 22 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |