Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Sistematiği ZDF 236 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinmek, Dünya’da ve Türkiye’de tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanımak.
Dersin İçeriği - Sistematiğin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırmaları. - Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınmasının temel ilkeleri. - Evrim, bitkilerin orijini ve evrimi. - Spermatophyta (Gymnospermae and Angiospermae)’nın özellikleri ve sınıflandırılması, tarım açısından önemli sistematik guruplarda yer alan bitki örneklerinin tanınması.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Tohumlu bitkilerin sistematiği hakkında temel bilgiler edinilecek
2 Dünya’da ve Türkiye’de tarım açısından önemli bitki ailesi, cins ve türlerini tanıyacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta Taksonominin genel ilkeleri, bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Botanik isimler, bitki tayini ve herbaryum teknikleri. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Evrim ve bitkilerin orijini Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Spermatophyta (tohumlu bitkiler) [Gymnospermae ve Angiospermae]’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Tek çenekli (Liliopsida) ve çift çenekli (Magnoliopsida) bitki sınıflarının genel özellikleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Tek çenekli bitkiler (Liliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Buğdaygiller (Poaceae), zambakgiller (Liliaceae) vb. gibi. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çiçekli bitkilerin genel özellikleri ve tanınması Sunum (Hazırlık), Görüşme
10. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Düğün çiçeğigiller (Ranunculaceae), gelincikgiller (Papaveraceae)...vb. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida)’e ait önemli aileler. Örn: Kabak-giller (Cucurbitaceae), hardalgiller (Brassicaceae) vb gibi. Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Gülgiller (Rosaceae), baklagiller (Fabaceae), turunçgiller (Rutaceae) vb. gibi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Maydanozgiller (Apiaceae), patlıcangiller (Solanaceae), hodangiller (Boraginaceae) Görüşme, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Çift çenekli bitkiler (Magnoliopsida) sınıfına ait önemli aileler. Örn: Canavarotugiller (Orobanchaceae), papatyagiller (Asteraceae) Sunum (Hazırlık), Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
3 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
5 Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir.
6 Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
7 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
8 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
9 Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
10 Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 3 3
PY2 1 1
PY3 2 2
PY4 1 1
PY5 1 1
PY6 2 2
PY7 2 2
PY8 3 3
PY9 2 2
PY10 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk. G., Bekat, L., Leblebici, E., Tohumlu Bitkiler Sistematiği (9. Baskı). Ege Üniversitesi Yayınları Fen Fakültesi kitaplar
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 16,5 16,5
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0