Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımsal Sulama | ZDF 234 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Sulama sistemlerini, arazi ve su kaynaklarını ve sulama teknikleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Sulamanın tanımı ve önemi, yararları, tarihçesi, Türkiye’de sulama, sulama yöntemleri, sulama sistemleri ve sulama projeleri, toprak-bitki-su ilişkileri, bitki su tüketimi, sulama suyu gereksinimi, sulama aralığı, sulama süresi, arazinin sulamaya hazırlanması, arazi tesviyesi, tarla sulama sistemleri, uygun sulama yönteminin seçilmesi, yüzey sulama yöntemleri, yağmurlama ve damla sulama yöntemleri sulama suyu kalitesi, sorunlu topraklar ve ıslahı, drenajın tanımı, önemi ve yararları, drenaj etütleri, yüzey ve toprakaltı drenaj yöntemleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sulama sistemlerini öğrenir |
2 | Arazi ve su kaynaklarını öğrenir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Sulamaya giriş | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Sulama sistemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Arazi ve su kaynakları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | arazi ve su kaynakları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | Sulama teknikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Sulama teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Sulama teknikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | arazi kullanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | arazi kullanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | etkili ve verimli sulama yöntemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | etkili ve verimli sulama yöntemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | etkili sulama teknikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | toprak yapısı ve özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
---|---|---|
PY1 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 |
PY8 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
Final | 1 | 16 | 16 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |