Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Yazılı ve sözlü anlatımda ileri teknikler öğretmek. |
Dersin İçeriği | Anlatım kavramı. Düşünceyi geliştirme yolları. Anlatım biçimleri. Okuma, dinleme, konuşma ve yazmanın genel özellikleri. Sözlü anlatım ve sözlü anlatım türleri. Yazılı anlatım ve yazılı anlatım türleri. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Anlamları yönünden sözcükleri kavrar. |
2 | Sözcüklerin yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlıkları kavrar. |
3 | Yazılı anlatım türlerini ayırt edebilir. |
4 | Dilekçe,iş mektubu, özgeçmiş, kompozisyon yazabilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
1. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler | Görüşme |
3. Hafta | Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri | Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). | Görüşme |
6. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) | Görüşme |
10. Hafta | Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Kompozisyon | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Kompozisyon | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Tartışma ve çeşitleri | Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 13 | 13 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |