Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili I | TDB121 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe ULU |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Dilin fert ve millet hayatındaki önemini kavratmak, Türk dilinin ses ve yapı özelliklerini öğretmek, Türk dilini tarihî dönemleriyle birlikte yakından tanıtmak, öğrencilerin söz varlığını genişletmek. |
Dersin İçeriği | Sözlü ve yazılı iletişim aracı olarak "dil", Türkçenin tarihî dönemleri, Türkçenin ses ve yapı özellikleri, Türkçenin güncel sorunları, örnek edebî ve bilimsel metinler. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Ses bilgisi ile ilgili temel konuları kavrayacaklardır. |
2 | Ses bilgisi ile ilgili yapılmış araştırmaları tarayacak ve onlardan faydalanacaklardır |
3 | Sesbirimlerin dildeki artzamanlı ve eşzamanlı değişikliklerini gösterebileceklerdir |
4 | Türkçenin tarihsel dönemlerini kavrayacaklardır. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Dilin Tanımı, Kökeni ve Özellikleri | |
2. Hafta | Dilin Sosyal Yönü: Toplum, Kültür-Millet, Düşünce, Duygu ve İletişim ile İlgisi | |
3. Hafta | Dil Türleri, Dili İnceleme Türleri, Gelişmişlik-Gelişmemişlik Mukayesesi Açısından Diller | |
4. Hafta | Yeryüzündeki Diller ve Dillerin Sınıflandırılması | |
5. Hafta | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri: 1. Eski Türkçe | |
6. Hafta | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri: 2. Orta Türkçe | |
7. Hafta | Türk Dilinin Tarihî Dönemleri: 3. Yeni Türkçe | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları | |
10. Hafta | Türk Dilinde “Sadeleşme”; Türk Dilinin Bugünkü Sorunları | |
11. Hafta | Ses Olayları | |
12. Hafta | Türk Dilinin Başlıca Ses Hususiyetleri, Türk Dilinde Kelime Üretme Yolları | |
13. Hafta | Diller Arası Alışveriş: Alıntılar | |
14. Hafta | Sözcükte Yapı |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 1 | 14 | 14 | |
Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 77 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |