Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla Bitkilerinin Standardizasyonu ve Depolanması | TB411 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK (Güz) |
Dersin Amacı | Standardizasyonun yararları ve amaçlarını irdeleyerek, dünya ve Türkiye’deki sürecini yorumlamak, Bitkisel üretimde en önemli ürün grubunu oluşturan serin ve sıcak iklim tahıllarının ile yemeklik baklagil tanelerini karşılaştırmalı olarak tanımak ve öğrenmek, Adı geçen bitki gruplarının ürünlerini sınıf, altsınıf ve kalite derecelerine ayırmak, Bu ürünlerin ayrı ayrı standartlarını öğrenmek ve Serin ve sıcak iklim tahıllarını ile yemeklik baklagil tanelerinin depolanma prensiplerini öğrenmek. Farklı yapıda ve içerikte olan endüstri bitkileri tohumluklarının standart hazırlama esasları incelenmektedir. Farklı tohumluk yapısı olan endüstri bitkilerinin depolanma ve muhafaza etme farklılıkları olup, bu konuda genel bilgiler verilmektedir |
Dersin İçeriği | Alım satımı yapılan tarla ürünlerinin standartlarını, ürünlerin depolanması ve depo sistemlerinin anlatımı kapsar |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Türkiye’de tahıl ürünlerinin kullanım alanındaki sınıf, altsınıf ve kalite faktörlerinin önemi ve gerekliliğinin saptanması |
2 | Standart ürün kavramının gerekliliği ve bu ürünlerin depolanmasının önemi ve kalite standart ilişkilerinin açıklanması |
3 | Sanayiye sağlıklı ve kaliteli hammadde temini için endüstri bitkileri tohumluğunun kontrol altına alınmasını gerektiren hususları gözden geçirmek |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | "Standardların tanımlanması,Standartlaşmanın amaçları, Standartlaşmanın yararları,Standardizasyonda tahıl ve yemeklik baklagil taneleri " | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | "Tahılların sınıf altsınıf faktörleri,Tahılların kalite faktörleri Yemeklik baklagillerin kalite faktörleri " | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | "Buğday, Arpa, Çavdar ve Yulaf standardı " | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | "Mısır, Pirinç ve Kuşyemi standardı " | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | Nohut, mercimek, fasulye, bakla ve börülce standardı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | "Tahıl ve yemeklik baklagil tanelerinin depolanması " | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | "Tahılların alım baremleri, satın alma şartları ve destekleme alım fiyatlarının oluşumu, TMO Ziyareti " | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | arasınav | |
9. Hafta | Endüstri Bitkileri Standartlarının tanımlanması, faydaları ve gerekliliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Endüstri Bitkileri gruplandırılmaları ve bu gruplara dahil olan bitkilerin genel özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Endüstri Bitkileri gruplarına giren bitkilerin genel tohumluk özellikleri (farklı içeriklerinin olması) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | 4 farklı Endüstri Bitkileri içine giren bazı özel bitkilerle ilgili standart hazırlama örnekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Öncelikli Endüstri Bitkilerinin standartlarının hazırlanması (ayçiçeği, pamuk, tütün) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Endüstri Bitkilerinde muhafaza ve depolama gerekliliği, muhafaza şekilleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
Final | 1 | 15 | 15 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 8,5 | 8,5 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |