Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Keyf Bitkileri | TB410 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Narkotik ve keyif verici özelliği olan (Haşhaş, kenevir, tütün, çay vb.) bitkiler ve bu bitkilerin izinli üretimleri, kaliteleri ve yetiştirme teknikleri ile çevre şartlarının kaliteye etkisi konularını öğretmektir. Keyif bitkileri kapsamına giren bitkilerin öğrenilmesi, bu bitkilerin ülkemizdeki ve dünyadaki mevcut durumları, üretimi izne tabi olan bitkiler ve izin koşulları, keyif bitkilerinde kalite kriterleri, keyif bitkileri yetiştirme teknikleri, farklı cevre koşullarının kaliteye etkileri konuları ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Narkotik ve keyif verici özelliği olan (Haşhaş, kenevir, tütün, çay vb.) bitkiler ve bu bitkilerin izinli üretimleri, kaliteleri ve yetiştirme teknikleri ile çevre şartlarının kaliteye etkisi konularını öğretmektir. Keyif bitkileri kapsamına giren bitkilerin öğrenilmesi, bu bitkilerin ülkemizdeki ve dünyadaki mevcut durumları, üretimi izne tabi olan bitkiler ve izin koşulları, keyif bitkilerinde kalite kriterleri, keyif bitkileri yetiştirme teknikleri, farklı cevre koşullarının kaliteye etkileri konuları ele alınacaktır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | keyif bitkilerini detaylı olarak bilir, |
2 | ülkemizde yetiştiriciliği yapılan keyif bitkilerini tanır |
3 | yetiştiriciliği izne tabi olan bitkiler ve üretim şartlarını bilir |
4 | Türk tütüncülüğünün mevcut durumu ve geleceği konularını bilir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Keyif bitkileri kapsamına giren bitkilerin, kullanilan kısımları ve bazı özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Ülkemizde yetiştirilen keyif bitkileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Yasal izne tabi bitkiler ve ilgili yasalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Ülkemizde ve dünyada keyif bitkileri yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Tutun yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Tütünde kalite | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Şerbetçi otu yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Haşhaş yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Kenevir yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Çay yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | Kahve ağacı yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Keyf bitkilerinin etken maddeleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Etken maddelerin kullanım alanları ve Farklı çevre koşullarının kaliteye etkileri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |