Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çayır Mera Yönetimi ve Islahı | TB407 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fikret BUDAK (Güz) |
Dersin Amacı | Dersi başarı ile tamamlamış öğrencilerin, Türkiyede çayır-mera diye bilinen çok önemli doğal kaynakların bulunduğu bilincine varmış, ekonomik değerlendirme sınırlarının dışına çıkmış ve sayısız sorunları olan bu alanları ıslah etme, yönetme ve böylece yeniden ekonomiye kazandırma bilgi ve beceri düzeyine ulaşmış, insiyatif kullanma noktasında kendinden emin eleman olmalarını gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Çayır ve Mera Kavramlarının Tanımlanması, Çayır Meraların Doğal Kaynaklar İçerisindeki Yeri ve Önemi, Çayır ve Mera’ların Tarihçesi, Otlatma Sistemleri, Çayır Mera’ların Değişik Şekillerde Islah Edilme Yöntemleri ve Çayır Mera’ların Ülkemiz Hayvancılığına Katkıları, Çayır Mera Amenajmanının Bitki Fizyolojisi ve Ekolojisi İle İlişkileri, Otlatma Amenajmanının Teknik Kuralları, Mera Kapasitesi, Otlatma Kapasitesi ve Otlatma Mevsiminin Önemi, Otlatmanın Sona Erme Tarihi ve Faydalanma Faktörü, Sulu Mera’lar, Kıraçlarda Suni Mera Tesisi, Çayırlar, Muvakkat Mera’lar, Çayır Mera’ların Ülkemiz Hayvancılığına Katkıları. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Türkiyede çayır ve mera karakterli çok geniş alanların bulunduğu bilincine varır |
2 | Toprak ve su muhafaza konusunda çayır ve meralara büyük görevler düştüğünü öğrenir |
3 | Çayır-meraların gen kaynağı olarak büyük bir potansiyele sahip oldukları gerçeğini öğrenir; |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Çayır-Mera Kültürünün Tarihçesi, Kavramlar ve Tanımlar Çayır-Mera Kültürünün Önemi ve Yaralanma Alanları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
2. Hafta | Türkiyede Çayır, Mera ve Yayla Alanları ve Bölgelere Göre Dağılışı Çayır-Meraların Sınıflandırılması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Çayır-Mera Kültürünün Bitki Fizyolojisi İle İlgisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Mera Bitkilerinin Üreme Tarzları Çayır Mera Bitkilerinin Yayılma Biyolojisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | Ekolojisinin Çayır Mera Yönetimindeki Yeri ve Önemi Ekolojik İlişkiler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Çayır Amenajmanı ve Bakımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Yeşil Otların Siloda Muhafazası Meralardan Faydalanma ve Bunların Bakımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | arasınav | |
9. Hafta | Otlatma Sistemleri (Serbest Otlatma, Kontrollü Otlatma) Otlatma Sistemleri ( Kontrollü Otlatma) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Kontrollü Otlatma Sistemleri Hohenheim Otlatma Sistemi, Sonuç ve Öneriler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Sudan otunun genel özellikleri ve yetiştiriciliği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | Çayır ve Meralarda Yabancı Ot Sorunları ve Mücadele Yöntemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Çayır ve Meraların Bakımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Çayır ve Meraların Gübrelenmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 4 | 4 | 4 |
PY5 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 2 | 2 | 10 | 20 | |
Final | 1 | 15 | 15 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |