Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sıcak İklim Tahılları TB402 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Sıcak İklim Tahıllarının tanımı, evrimi ve sistematikteki yerleri, Dünya ve Türkiye’deki üretimi, ekonomik önemleri, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak tahılların önemi, sıcak iklim tahılların bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazanmak
Dersin İçeriği Sıcak İklim Tahıllarının tanımı, evrimi ve sistematikteki yerleri, Dünya ve Türkiye’deki üretimi, ekonomik önemleri, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak tahılların önemi, sıcak iklim tahılların bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazanmak
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sıcak iklim tahılları önemi ve morfolojik özellikleri sınıflandırabilecektir
2 Sıcak iklim tahıllarının yetiştiriciliğini uygulayabilecektir
3 Sıcak iklim tahıllarının kullanım alanlarını sıralayabilecektir
4 Sıcak iklim tahıllarında ıslah yöntemlerini uygulayabilecektir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sıcak İklim Tahıllarının Tanımı Genel giriş, İnsan ve hayvan beslemedeki önemleri, endüstriyel kullanımları, Ekonomi ve ticaretteki yerleri Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta Mısırın Toprak ve iklim İstekleri Sunum (Hazırlık), Görüşme
3. Hafta Sıcak iklim tahıllarının sınıflandırılması ve sistematiği, dünya üzerindeki yayılışları Sunum (Hazırlık), Görüşme
4. Hafta Mısır ve ekonomik önemi, taksonomisi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Mısırın Tarımı Sunum (Hazırlık), Görüşme
6. Hafta Mısırın değerlendirilmesi Sunum (Hazırlık), Görüşme
7. Hafta Çeltik, Çeltiğin evrimi ve beslenme yönünden önemi Sunum (Hazırlık), Görüşme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çeltiğin iklim ve toprak istekleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Çeltik yetiştiriciliği Görüşme, Sunum (Hazırlık)
11. Hafta Türkiye çeltik çeşitleri ve Çeltik kullanım alanları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Kocadarının ekonomik önemi, Kocadarının iklim ve toprak istekleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Kocadarı tarımı, tipleri ve kullanım alanları Sunum (Hazırlık), Görüşme
14. Hafta Kumdarının ekonomik önemi, iklim ve toprak istekleri ve tarımı ve Kumdarı tipleri arasındaki farklar ve kullanım alanları Sunum (Hazırlık), Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
3 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
5 Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir.
6 Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
7 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
8 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
9 Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
10 Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4
PY5 5 5 5 5
PY6 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4
PY8 5 5 5 5
PY9 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.Kün, E. 1997. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları). Ankara Üniv. Ziraat Fak. Ders kitabı, Yayın No: 1360. Ders Kaynağı:394. Ankara 2.Kırtok, Y.1998. Mısır Üretimi ve Kullanımı. Kocaoluk Yayıncılık Sanayi ve Tic. Ltd. Şti, 445 s., İstanbul.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Araştırma 1 8 8
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 8 8
Final 1 20 20
Uygulama 14 2 28
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0