Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sıcak İklim Tahılları | TB402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Sıcak İklim Tahıllarının tanımı, evrimi ve sistematikteki yerleri, Dünya ve Türkiye’deki üretimi, ekonomik önemleri, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak tahılların önemi, sıcak iklim tahılların bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazanmak |
Dersin İçeriği | Sıcak İklim Tahıllarının tanımı, evrimi ve sistematikteki yerleri, Dünya ve Türkiye’deki üretimi, ekonomik önemleri, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak tahılların önemi, sıcak iklim tahılların bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazanmak |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sıcak iklim tahılları önemi ve morfolojik özellikleri sınıflandırabilecektir |
2 | Sıcak iklim tahıllarının yetiştiriciliğini uygulayabilecektir |
3 | Sıcak iklim tahıllarının kullanım alanlarını sıralayabilecektir |
4 | Sıcak iklim tahıllarında ıslah yöntemlerini uygulayabilecektir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Sıcak İklim Tahıllarının Tanımı Genel giriş, İnsan ve hayvan beslemedeki önemleri, endüstriyel kullanımları, Ekonomi ve ticaretteki yerleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
2. Hafta | Mısırın Toprak ve iklim İstekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Sıcak iklim tahıllarının sınıflandırılması ve sistematiği, dünya üzerindeki yayılışları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Mısır ve ekonomik önemi, taksonomisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Mısırın Tarımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Mısırın değerlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | Çeltik, Çeltiğin evrimi ve beslenme yönünden önemi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Çeltiğin iklim ve toprak istekleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Çeltik yetiştiriciliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Türkiye çeltik çeşitleri ve Çeltik kullanım alanları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Kocadarının ekonomik önemi, Kocadarının iklim ve toprak istekleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Kocadarı tarımı, tipleri ve kullanım alanları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Kumdarının ekonomik önemi, iklim ve toprak istekleri ve tarımı ve Kumdarı tipleri arasındaki farklar ve kullanım alanları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 8 | 8 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |