Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Serin İklim Tahılları | TB401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüseyin GÜNGÖR (Güz) |
Dersin Amacı | Tahılların genel olarak sınıflandırılması, Serin iklim tahıl cinslerinin evrimi ve sistematikteki yerleri, ekonomik, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak önemleri, bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahları, önemli çeşitlerin tanıtılması ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Tahılların genel olarak sınıflandırılması, Serin iklim tahıl cinslerinin evrimi ve sistematikteki yerleri, ekonomik, insan beslenmesi ve hayvan yemi olarak önemleri, bitkisel ve tarımsal özellikleri, adaptasyon istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahları, önemli çeşitlerin tanıtılması ve kullanım alanları hakkında genel bilgileri kazandırmaktır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Tahılların genel olarak sınıflandırılması, evrimi ve sistematikteki yerlerini ifade edebilecektir |
2 | Serin iklim tahıl cinslerin ekonomik, ekim nöbeti ve beslenme yönünden önemlerini sıralayabilecektir |
3 | Serin iklim tahıl cinsleri yetiştiriciliği hakkında genel bilgileri özetleyebilecektir |
4 | Serin iklim tahıl cinslerini ve cinsler içerisinde yer alan önemli çeşitleri ayırt edebilecektir |
5 | Serin iklim tahıllarında uygulanan kültürel işlemleri özetleyebilecektir |
6 | Serin İklim tahılları yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemlerin çözümü konusunda çözümler önerebilicektir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tahıl kavramının tanımı, Tahılların sınıflandırılması ve taksonomisi Serin iklim-sıcak iklim tahılları arasındaki genel farklar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
2. Hafta | Tahılların ekonomik, beslenme, tarımsal ve sosyal açıdan önemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Tahılların genel adaptasyon özellikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Tahılların genel bitkisel özellikleri ve fizyolojisi (kök, gövde, yaprak, çiçek ve tohum yapıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Tahılların depolanması ve tahıllarda kalite kriterleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Buğdayın ekonomik önemi, Buğdayın kökeni ve sitogenetiği, Buğdayın taksonomisi, Buğdayın adaptasyonu, iklim ve toprak istekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | Buğdayın kültürü Buğdayda kalite kriterleri Bazı ekmeklik ve makarnalık buğday çeşitlerinin tanıtılması (Tohum başak ve örnekleri) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Buğdayın kullanım alanları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Arpanın ekonomik önemi Arpanın kökeni ve sitogenetiği, Arpanın taksonomisi, Arpanın iklim ve toprak istekleri, İki ve altı sıralı arpaların başak ve tane özelliklerinin karşılaştırılması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Arpanın kültürü Arpada kalite kriterleri İki ve altı sıralı arpa çeşitlerinin tanıtılması (Tohum ve başak örnekleri) Arpanın kullanım alanları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Yulafın ekonomik önemi, Yulafın kökeni ve sitogenetiği, Yulafın taksonomisi, | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Yulafın iklim ve toprak istekleri, Yulafın kültürü, Beyaz ve Kırmızı yulaf arasındaki morfolojik farklılıklar ve kalite kriterleri Yulafın değerlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Çavdarın ekonomik önemi, Çavdarın kökeni ve sitogenetiği, Çavdarın taksonomisi, Çavdar kültürü Çavdarın değerlendirilmesi ve Tritikale’nin ekonomik önemi Tritikale’nin elde edilişi Tritikale’nin dünya ve ülkemizde tarihsel gelişimi Tritikale’nin kültürü ve kullanım alanları Tritikale’nin gelecekteki potansiyeli | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 11 | 11 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |