Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla Bitkileri Zararlıları | TB310 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Tarla Bitkilerinde zararlı olan hayvan türlerinin tanınarak bu konuda bilgi sahibi olunması. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini tarla bitkilerinde zarar yapan fare nematod, akar ve böceklerin tanınmaları, zarar şekilleri, biyolojileri ve bu zararlılara karşı uygulanan savaşım yöntemleri oluşturmaktadır. Tarla bitkilerinde zararlı olan türlerin önemi vurgulandıktan sonra, bu türlerin morfolojisi, biyolojisi ve zarar şekilleri örneklerle uygulamalı olarak laboratuar ve tarla ortamında ayrıntılı olarak anlatılacaktır. Bu zararlı türlere karşı uygulanacak savaş yöntemleri üzerinde durulacaktır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | 1.Öğrenciler başlıca tarla bitkileri olan; tahıllarda, 2.baklagillerde, 3.çayır mera bitkilerinde, 4.tıbbi ve aromatik bitkilerde, 5. yem bitkilerinde zararlı olan türleri tanır, bunlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tarla Bitkilerinde genel zararlılar ve hastalıklara giriş | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Tahıl zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Tahıl zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Tahıl zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Baklagil zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Baklagil zaralıları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | Baklagil zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | arasınav | |
9. Hafta | Çayır ve mera zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Çayır ve mera zaralıları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Yem bitkileri zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Tıbbi-aromatik bitkiler zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Yem bitkileri zaralıları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Tıbbi-aromatik bitkiler zaralıları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 |
---|---|
PY1 | 3 |
PY2 | 4 |
PY4 | 3 |
PY6 | 3 |
PY8 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 10,5 | 10,5 | |
Final | 1 | 15 | 15 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 8 | 8 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |