Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Baklagil Yem Bitkileri | TB308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; baklagil yem bitkilerinin genel yapısal özelliklerini ve önemli cinslerin genel karakteristiklerini öğrenmek, tarımsal açıdan önemli baklagil yem bitkisi türleri olan adi fiğ, tüylü fiğ, macar fiği, yonca, korunga, ak üçgül, çayır üçgülü, iran üçgülü ve yem bezelyesi bitkilerini tanımaktır. |
Dersin İçeriği | Baklagil yem bitkilerinin morfolojileri, teşhis, tanı ve sınıflandırılmaları, zirai özellikleri ve ekonomik önemlerinin yanında toprak hazırlığı ekim, gübreleme, bakım, hasat ve yararlanma şekilleri anlatılacaktır bu derste. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Baklagil yem bitkilerini öğrenmek |
2 | Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilme |
3 | Amaca uygun baklagil yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Baklagil yem bitkilerinin önemi ve kullanım alanları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Baklagil yem bitkilerinin tarımsal özellikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Baklagil yem bitkilerinin genel yapısal özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Baklagil yem bitkilerinin genel yapısal özellikleri (devam) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Baklagillerin sistematik tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Önemli baklagil yem bitkisi cinslerinin genel karakteristikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Fiğ cinsinin tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | arasınav | |
9. Hafta | Yonca Tanımı ve Tarımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Korunga Tanım ve Tarımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Yem bezelyesi cinsinin tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | Üçgül cinsinin tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Gazal Boynuzu tanım ve tarımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Tekrar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |