Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistik | TB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | öğrencilerin temel istatistik kavramlarını ve metotları öğrenmelerini sağlamak ve onları bu temel istatistik metotlarının uygulanması ve yorumlanması konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | İstatistiğe giriş, temel kavramlar, verilerin sunulması ve özetlenmesi, tanımlayıcı istatistikler, olasılık ve olasılık dağılışları (binom, poisson ve normal), İstatistiksel yorumlama, hipotez testleri, değişkenler arasındaki ilişkiler (regresyon ve korelasyon analizi), sayımla elde edilen verilerin analizi |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrenci, Temel istatistik kavramlarını öğrenir |
2 | İstatistiksel tahminleme ve hipotez kurmayı anlar |
3 | Temel istatistik metotlarının uygulanmasını öğrenir |
4 | İstatistiksel çıktıların yorumlanmasını kavrar |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar ve tanımlar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Değişken tipleri, frekans dağılışları, tanımlayıcı örnek istatistikleri, mod, medyan | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Değişim ölçütleri, değişim aralığı, standart sapma, varyans | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Olasılık teorisi ve şans değişkenleri, olay, olasılık, olay sayılarının saptanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Kesikli şans değişkenleri, sürekli şans değişkenleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Kesikli değişkenler için olasılık dağılışları, binom dağılışları, poisson dağılışları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Uniform dağılış, gamma tipi olasılık dağılışları, Weibull olasılık dağılışı, Binom dağılışına normal dağılış yaklaşımı uygulanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | İstatistiksel yorumlama, istatistiksel tahminleyici çeşitleri, populasyon ortalaması için nokta ve aralık tahminlemesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Hipotez testleri, büyük ve küçük örnek testleri, t dağılışı, iki ortalamanın karşılaştırılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Ki kare dağılışı, varyans için güven aralığı ve hipotez kontrolleri, iki varyansın karşılaştırılması ve f testi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Değişkenler arasındaki ilişkiler, doğrusal ilişkiler, regresyon denkleminin incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Korelasyon, korelasyon katsayısının hesaplanması, kontrolü ve homojenlik testi | Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Deneme tasarımları ve analizleri, tesadüf parselleri ve blokları, latin kare deneme tasarımı, ortalamaların karşılaştırılması ve parametrik olmayan testler ve uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
3 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ | |||||
10 | Tarla bitkileri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |