Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil I | ING101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etmek ve kullanabilmek |
2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilmek. |
3 | ) Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilmek. |
4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilmek. |
5 | Yeni kelimeler öğrenebilmek. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
2. Hafta | am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | İyelik eki ‘s kullanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
4. Hafta | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Geniş Zaman birinci bölüm | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | Görüşme |
11. Hafta | There are "there" and "there" are singular and plural states | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri | Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 | |
Final | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |