Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I ING101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etmek ve kullanabilmek
2 Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilmek.
3 ) Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilmek.
4 Temel konularda diyaloglar oluşturabilmek.
5 Yeni kelimeler öğrenebilmek.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta İyelik eki ‘s kullanımı Sunum (Hazırlık), Görüşme
4. Hafta Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Geniş Zaman birinci bölüm Görüşme, Sunum (Hazırlık)
6. Hafta İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb Sunum (Hazırlık), Görüşme
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Sunum (Hazırlık), Görüşme
10. Hafta Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those Görüşme
11. Hafta There are "there" and "there" are singular and plural states Sunum (Hazırlık), Görüşme
12. Hafta -e bilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? Sunum (Hazırlık), Görüşme
14. Hafta Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
4 Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
6 Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
7 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
8 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
9 Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 3 3 3 3 3
PY2 3 3 3 3 3
PY4 3 3 3 3 3
PY6 3 3 3 3 3
PY7 3 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge.
  • New Headway Elementary Student’s Book&Workbook, Liz and John Soars, third edition.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 1 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0