Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizik II | FIZ 102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Genel Fizik kavramlarını öğretmek. Kavramlar arası ilişkileri kurmak. Kavramların uygulamalarını göstermek. |
Dersin İçeriği | Boyut ve Birim, Bir Boyutta Hareket, Vektörler, İki Boyutta Hareket, Newton Hareket Kanunları, Dairesel Hareket, İş ve Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerji Korunumu, Çizgisel Momentum ve Çarpışma, Katıların Dönme Hareketi |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Fizik konularıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
2 | Mekanik konusuyla ilgili alt kavramları tanımlayabilme/açıklayabilme. |
3 | İş ve enerjiyi tanımlayarak günlük yaşamdan örnekler vererek açıklayabilme. |
4 | Elektrik ve özellikleri konusunda temel süreçleri açıklayabilme. |
5 | Elektrik devreleri ile ilgili ilköğretim düzeyinde deney düzenekleri hazırlayabilme. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ölçü ve birimler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Vektörler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Mekanik: Hareket, hız ve ivme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Kuvvet ve denge | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Newton kanunları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | İş ve enerji | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | Basınç ve sıvılar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Elektriksel yük ve özellikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
10. Hafta | Elektriklenme çeşitleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Elektriksel alan, akım ve direnç | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Ohm kanunu | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Elektrik devreleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Piller ve üreteçler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
Araştırma | 1 | 10 | 10 | |
Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav 1 | 12 | 2 | 24 | |
Final | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |