Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel Mikrobiyoloji | BTK203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrem ALTIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İrem ALTIN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere;mikrobiyolojik numune alma, mikrobiyolojik analizler için hazırlık yapma, kültür elde etme ile mikroskobik inceleme yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Mikrobiyoloji biliminin tarihsel gelişimi; mikroorganizmaların canlılar topluluğundaki yeri, genel özellikleri ve sınıflandırılmaları (prokaryotlar, funguslar, algler, viruslar vb), m.o.ların izolasyonu ve tanısı, mikrobiyal gelişimin sayısal ölçümü, m.o.larda genetik varyabilite mekanizmaları, m.o.larda yaşam biçimleri, m.o.lara çevre faktörlerinin etkisi, sterilizasyon teknikleri, m.o.lardan yararlanma, m.o.ların doğada madde dolaşımına katkısı, m.o. salgıları, m.o. metabolizması, antibiyotik ve ilaçların m.o.lara etki mekanizmaları. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Mikrobiyolojik numune almak |
2 | Mikrobiyolojik analizler için hazırlık yapmak |
3 | Kültür Elde Etmek |
4 | Mikroskobik İnceleme Yapmak |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Aseptik çalışma tekniği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Numune alma, hijyen kontrol numuneleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Sterilizasyon ön hazırlıkları, sterilizasyon | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Besiyeri hazırlanması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | Besiyeri hazırlanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Dilüsyon sıvısı hazırlama, dilüsyon serisi hazırlama | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | İnkübasyon | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Koloni morfolojisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Koloni morfolojisi, saf kültür eldesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Preparat hazırlanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Preparat hazırlanması, mikroskopta inceleme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Mikroorganizma hücrelerini inceleme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Mikroorganizma hücrelerini inceleme | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
4 | Tarla bitkileri konuları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 8 | 16 | |
Final | 1 | 15 | 15 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |