| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler Şeyh Sait ayaklanması İzmir suikastı Çok partili Yaşama geçiş denemeleri Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Serbest Cumhuriyet Fırkası Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Atatürk Devrimleri ve İlkeleri II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir. |
| 2 | Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir. |
| 3 | Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir. |
| 4 | Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir. |
| 5 | Çok partili süreçte yaşanan iç ve dış politik gelişmeleri özetleyebilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler | Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Şeyh Sait ayaklanması | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | İzmir suikastı | Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Çok partili Yaşama geçiş denemeleri | Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası | Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası | Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler | Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları | Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır. | ||||||
| 2 | Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler. | ||||||
| 3 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır. | ||||||
| 4 | Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar. | ||||||
| 6 | Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
| 7 | Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır. | ||||||
| 8 | Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular. | ||||||
| 9 | Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır. | ||||||
| 10 | Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular. | ||||||
| 11 | Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir. | ||||||
| 12 | Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir. | ||||||
| 13 | Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir. | ||||||
| 14 | Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir. | ||||||
| 15 | Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 11,5 | 11,5 |
| Final | 1 | 11,5 | 11,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||