Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek. |
Dersin İçeriği | Atatürk inkılâpları, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Atatürk İlkeleri, 1938 sonrasında Türkiye ve dünyadaki siyasal gelişmeler |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir. |
2 | Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir. |
3 | Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir. |
4 | Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Şeyh Sait ayaklanması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | İzmir suikastı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Çok partili Yaşama geçiş denemeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
PY2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
Final | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |