Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II AIB102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek.
Dersin İçeriği Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler Şeyh Sait ayaklanması İzmir suikastı Çok partili Yaşama geçiş denemeleri Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Serbest Cumhuriyet Fırkası Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Atatürk Devrimleri ve İlkeleri II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir.
2 Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir.
3 Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir.
4 Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
5 Çok partili süreçte yaşanan iç ve dış politik gelişmeleri özetleyebilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Şeyh Sait ayaklanması Sunum (Hazırlık)
4. Hafta İzmir suikastı Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Çok partili Yaşama geçiş denemeleri Sunum (Hazırlık)
6. Hafta Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası Sunum (Hazırlık)
9. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Sunum (Hazırlık)
11. Hafta II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları Sunum (Hazırlık)
13. Hafta 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler Sunum (Hazırlık)
14. Hafta 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fen bilimleri ve matematik bilgilerini alanındaki çeşitli süreçleri geliştirmede kullanır.
2 Karar alma ve uygulama süreçlerinde, etik ve deontolojik ilkelere uygun davranış sergiler.
3 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri alanındaki uygulamalarda kullanır.
4 Temel mühendislik bilgilerini, teknik araçlarla bütünleştirerek alanındaki mühendislik problemlerini analitik yaklaşımla çözer.
5 Alanıyla ilgili tüm teknik sistemleri, sistem bileşenlerini ve üretim süreçlerini tasarlar.
6 Bitkisel ve hayvansal üretim süreçlerini bilimsel ve teknik ilkeler doğrultusunda uygular.
7 Tarım sektöründeki veri odaklı temel teknolojileri üretim süreçlerinde kullanır.
8 Sürdürülebilirlik ilke ve yaklaşımlarını tarımsal süreçlere uygular.
9 Tarıma yönelik yönetsel ve kurumsal bilgileri, küresel ve yerel gelişmeleri gözeterek kullanır.
10 Tarla bitkilerinin yetiştirme, ıslah ve adaptasyon süreçlerini yöneterek, biyoçeşitlilik ve ekolojik dengeyi gözeten sürdürülebilir tarım prensiplerini uygular.
11 Tohumculuk standartlarını mevzuata uygun olarak ve etkin bir şekilde yönetir.
12 Tarla bitkilerinde verim ve kalite sorunlarını teşhis ederek, bunlara karşı etkili çözümler geliştirir.
13 Tarla tarımında, arazi tabanlı dijital tarım teknolojilerini kullanarak, bilimsel temelli yenilikçi karar destek sistemleri geliştirir.
14 Tarla bitkileri üretimini, yasal ve etik sorumluluklar çerçevesinde, küresel politika ve pazar dinamiklerine göre sürdürülebilir ve girişimci iş modelleriyle yönetir.
15 Etkin iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak, çiftçilere yönelik yayım faaliyetleri de dahil olmak üzere çok yönlü tarımsal projeler yürütür.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 0 0 0 0 0
PY2 0 0 0 0 0
PY3 0 0 0 0 0
PY4 0 0 0 0 0
PY5 0 0 0 0 0
PY6 0 0 0 0 0
PY7 0 0 0 0 0
PY8 0 0 0 0 0
PY9 0 0 0 0 0
PY10 0 0 0 0 0
PY11 0 0 0 0 0
PY12 0 0 0 0 0
PY13 0 0 0 0 0
PY14 0 0 0 0 0
PY15 0 0 0 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1) E.S. Yalçın, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Siyasal Yayınevi, Anmustafa kara, 2004 2) Y. Yılmaz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009. 3) Nutuk-Söylev, TTK Kurumu, Cilt 1-3, Ankara 1999.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 11,5 11,5
Final 1 11,5 11,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0