Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent PİŞKİN |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN (Güz) |
Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Temel Kavramlar, Osmanlı Devleti’nin Çöküş Sebepleri, Türk Yenileşme Hareketleri, I. Dünya Savaşı, Türk Milli Mücadelesi. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Fransız Devrimi ve devrimin Osmanlı İmparatorluğu’na etkilerini kavrar |
2 | Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemlerini kavrar |
3 | Birinci Dünya Savaşı, savaş sonrası Osmanlı Devleti’nin durumu, Mondros Ateşkesi ve Serv Anlaşması ve bunların sonuçlarını açıklayabilir. |
4 | Osmanlı’nın serv sonrasındaki durumunu açıklayabilir. |
5 | Atatürk’ün Samsun’a çıkışı, Amasya genelgesi ve sonrasındaki kongreler sürecini açıklayabilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Avrupa’nın gelişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
3. Hafta | Tanzimat ve Islahat Fermanları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | I. ve II. Meşrutiyet dönemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
5. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
6. Hafta | Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
13. Hafta | Sevr Antlaşması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
2 | Alanında sahip olduğu bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
5 | Tarla bitkileri konularında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | ✔ | |||||
6 | Tarla bitkileri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ✔ | |||||
7 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ✔ | |||||
8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
9 | Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 13 | 13 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |