| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akademik İngilizce II | SKY112 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Okuma, Yazma, Dinleme, Konuşma |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya HAMAMCI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin genel dil seviyelerini okuma, yazma, dinleme, konuşma, dilbilgisi ve sözcük bilgisi kapsamında orta (B1) ve orta üstü (B2) seviyesine getirmektir. |
| Dersin İçeriği | Orta (B1) ve orta üstü (B2) seviyesi İngilizce okuma, yazma, dinleme, konuşma, dilbilgisi ve sözcük bilgisi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | - orta (B1) ve orta üstü (B2) seviyesinde dilbilgisi konularında yetkin olması, |
| 2 | - Günlük dilin gerekli sözcük dağarcığını belirleyebilmesi, |
| 3 | - Belirli konularda paragraph/makale yazabilmesi ve konuşabilmesi, |
| 4 | - Bir okuma metnini mantıksal ve kronolojik bir sıraya göre düzenliyebilmesi, |
| 5 | - Belirli konularda okuma yapabilmesi, |
| 6 | - Yazma sürecinde yeni dilbilgisi ve sözcük dağarcığını kullanabilmesi, |
| 7 | - Okuma parçalarında bağlamdan sözcüklerin anlamlarını çıkarabilmesi |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Social Psychology: Conformity | |
| 2. Hafta | Social Psychology: Conformity | |
| 3. Hafta | Social Psychology: Conformity | |
| 4. Hafta | Architecture: Aesthetics | |
| 5. Hafta | Architecture: Aesthetics | |
| 6. Hafta | Architecture: Aesthetics | |
| 7. Hafta | Transportation Engineering: Managing Traffiv Flow | |
| 8. Hafta | Transportation Engineering: Managing Traffiv Flow | |
| 9. Hafta | ARA SINAV | |
| 10. Hafta | Transportation Engineering: Managing Traffiv Flow | |
| 11. Hafta | Art History: Art versus Craft | |
| 12. Hafta | Art History: Art versus Craft | |
| 13. Hafta | Art History: Art versus Craft | |
| 14. Hafta | Genel tekrar | |
| 15. Hafta | SINAV |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 2 | 30 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 8 | 8 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||