| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisada Giriş II | SKY116 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözel Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuz KARA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İktisat biliminin yöntemi, makro iktisat teorisinin temelini oluşturan kavramları (milli gelir, enflasyon, işsizlik ve döviz piyasaları gibi), ve araçları tanıtmak. Para ve maliye politikalarının hangi durumda kullanılacağını anlama |
| Dersin İçeriği | Makroekonomik analizin temelleri, yöntemi, araçları, makroekonomik değişkenler, makroekonomik sorunlar, makroekonomik modeller ve ekonomik sistemlerin rolü analiz edilir |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. |
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. |
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. |
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma |
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. |
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. |
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. |
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma |
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. |
| 11 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. |
| 12 | Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama |
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel Kavramlar ve Makro Büyüklüklerin Ölçümü | Görüşme |
| 2. Hafta | Milli Gelir Analizi | Görüşme |
| 3. Hafta | Yıllık büyüme hızının Ölçülmesi, Ortalama Büyüme hızı, Okun Kanunu, Gayrı safi yurt içi hasıla açığı | Görüşme |
| 4. Hafta | (Klasik Makro İktisat Modeli) Klasik Makro iktisadi Yaklaşım: Klasik ekonominin temel varsayımları, Hasıla, Yatırım-tasarruf özdeşliği, Klasik faiz teorisi; | Görüşme |
| 5. Hafta | (Basit Keynes’yen Model) Toplam Planlanan Harcama: Tüketim fonksiyonu, Tasarruf Fonksiyonu, Yatırım Fonksiyonu, Kamu Harcamaları; Harcama denklemi: mal piyasasında dengenin oluşumu ve değişimi, | Görüşme |
| 6. Hafta | (Çarpan Mekanizması) Yatırım çarpanı ve hızlandıran, kamu harcama çarpanı, transfer harcamaları çarpanı, denk bütçe çarpanı, vergi çarpanı, ihracat ve ithalat çarpanı | Görüşme |
| 7. Hafta | (Makro Genel Denge) Mal ve Para Piyasalarındaki etkileşim; IS Eğrisinin türetilmesi, IS’in eğimi ve konumu; Para arzı ve Talebi, Para piyasasında denge, LM eğrisinin Türetilmesi, LM’in eğimi ve konumu, | Görüşme |
| 8. Hafta | Para ve Maliye Politikalarının Etkinliği | Uygulama |
| 9. Hafta | (Toplam Talep) Mal ve Para piyasasında eş anlı denge, Eş anlı dengenin değişmesi ve maliye/para politikalarının etkinliği | Görüşme |
| 10. Hafta | (İstihdam Analizi) İstihdam, işsizlik oranı, işgücü, işgücüne katılım oranı, işsizlik türleri ve istihdam politikaları | Görüşme |
| 11. Hafta | (Para Piyasaları) Paranın tanımı ve tarihi gelişimi, paranın fonksiyonları, paranın özellikleri, para arzı, para talebi teorileri, para politikasının amaçları ve araçları | Görüşme |
| 12. Hafta | (Fiyat İstikrarı) Enflasyon ve enflasyonun nedenleri; Para ve Maliye politikalarının enflasyon üzerindeki etkileri; Uyarlayıcı bekleyişler ve Rasyonel Bekleyişler varsayımı altında Anti-enflasyonist Politikalar; Enflasyonun Maliyeti; | Görüşme |
| 13. Hafta | (Enflasyon- Faiz- İstihdam) İşsizlik ve Enflasyon İlişkisi, Phillips Eğrisi, Kısa ve Uzun Dönem Phillips Eğrileri, Enflasyon faiz ilişkisi, Fisher hipotezi, Reel faiz, imkansız üçleme | Görüşme |
| 14. Hafta | (Toplam Arz Modeli) Arz yönlü iktisat ve bütçe açıkları, bütçe açığının finansmanı, bütçe açığı, senyoraj ve enflasyon, klasik toplam arz eğrisi, Keynesyen Toplam arz eğrisi, yeni klasik ve yeni keynesyen toplam arz eğrisi, reel konjonktür teorisi | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 6 | 3 | 18 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 4 | 2 | 8 | |
| Uygulama DS | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||