| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletmede Mesleki Eğitim | SKY428 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 5 + 0 | 20,0 | 30,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, İşletmede Mesleki Eğitim ile öğrenim süresinde aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırmak, ilgili programa ait çalışma sahalarını yakından tanıtmak, öğrenim süresi içinde kazanılan bilgi ve becerileri pekiştirecek biçimde uygulamalarda bulunarak işletme deneyimlerini arttırmak, sorun çözme becerisi kazandırmak, işletme personeli ile uyumlu bir takım çalışması yapabilme ve iyi iletişim kurabilme alışkanlığını kazandırmak, sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri tanıtmak, çalışma hayatına hazırlanma fırsatı sağlamak ve adaptasyon süresini en aza indirmeye yardımcı olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Meslek yaşamına hazırlanmak, mesleki yaşamı tanımak ve uyum sağlamak. Okulda öğrenilen bilgi ve becerileri kurumlarda uygulamak |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İlgili programa ait çalışma sahalarını yakından tanır. |
| 2 | Öğrenim süresi içinde kazanılan bilgi ve becerileri pekiştirir. |
| 3 | İşletme personeli ile uyumlu bir takım çalışması yapabilme yeteneği kazanırlar ve iyi iletişim kurabilme alışkanlığını kazanır. |
| 4 | Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri takip ederler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 2. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 3. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 4. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | |
| 5. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 6. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | |
| 7. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 8. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | |
| 9. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 10. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 11. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 12. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 13. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| 14. Hafta | İşletmedeki Eğitici Personel ve Bölüm Sorumlu Öğretim Üyesi ile birlikte oluşturulan çalışma planına göre belirlenecektir. | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | Diğer Kaynaklar bulunmamaktadır. |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders Dışı |
Uygulama | 14 | 45 | 630 |
|
Sınavlar |
Uygulama | 10 | 13,5 | 135 |
| Toplam İş Yükü | 765 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 30,0 | ||