| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Aslıhan HAZNEDAROĞLU |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Okunan veya dinlenen bir metnin anlaşılabilmesi için gerekli öğretileri sağlamak, edebî ve bilimsel metinleri inceleyip not çıkarma becerisini kazandırmak, çeşitli klasik ve güncel metinlerle sözvarlığının gelişmesine katkıda bulunmak, kitap okuma alışkanlığını kazandırmak, topluluk önünde sunum yapabilme becerisini kazandırmak, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini belirtip, dilimizin ilk eserlerini tanıtmak, Türkçenin ses ve şekil yapısını kavratıp, imlâ-noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasını sağlamak, sözlü ve yazılı edebî türleri tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Türkçenin yapı ve anlam bakımından özellikleri, temel eserler, toplum içinde kendini ifade etme, dili doğru ve etkili kullanma yolları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır. | |
| 2. Hafta | Türk Dili ve Edebiyatı dersinin müfredat programı | |
| 3. Hafta | Günlük plan, ünite planı ve yıllık plan hakkında bilgi ve örnekler | |
| 4. Hafta | Öğrencilere derste slaytla sunum yapacakları konuların dağıtılması | |
| 5. Hafta | 15-20 slayt uzunluğunda hazırlanan bir konunun sınıfta örnek sunumu ve değerlendirilmesi. | |
| 6. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 7. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 10. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 11. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 12. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 13. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi | |
| 14. Hafta | Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 3 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 3 |
| PY6 | 4 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 4 |
| PY9 | 3 |
| PY10 | 2 |
| PY11 | 3 |
| PY12 | 4 |
| PY13 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 53 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||