| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuğba AŞAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
| Dersin İçeriği | Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: 1) Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. 2) Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. 3) Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. 4) Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Atatürk ilke ve inkılaplarını tartışır, Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki önemli olaylarının tarihlerini hatırlar, Tarihi olayların neden sonuç ilişkilerini tanımlar, Türk devrimini etkileyen akımlardan sonuç çıkarır, Anayasal gelişme ve değişmeleri takip eder, Türk toplum yaşamındaki düzenlemeleri sıralar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye'de Anayasal Gelişmeler | |
| 2. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti'nin İç siyaseti (1923-1995) | |
| 3. Hafta | İkinci Dünya Savaşı ve neticesi | |
| 4. Hafta | Devrimlerin temel özellikleri ve Türk Devrimi | |
| 5. Hafta | Türk Devrimini etkileyen akımlar | |
| 6. Hafta | Demokratik Hukuk Devleti | |
| 7. Hafta | Türk Hukuk ve Eğitim Sistemlerinin kurulması | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Türk Ekonomisinin Yeniden Yapılandırılması | |
| 10. Hafta | Türk Toplum yaşamındaki düzenlemeler (Soyadı Kanunu …vs) | |
| 11. Hafta | Atatürk İlkelerinin Genel Niteliği | |
| 12. Hafta | Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik (Ulusçuluk) | |
| 13. Hafta | Halkçılık, Devletçilik, Laiklik | |
| 14. Hafta | Devrimcilik ve Atatürkçülüğe karşı eleştiriler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 3 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 4 |
| PY6 | 2 |
| PY7 | 3 |
| PY8 | 3 |
| PY9 | 4 |
| PY10 | 4 |
| PY11 | 3 |
| PY12 | 4 |
| PY13 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 53 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||