| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hasta ve Çalışan Güvenliği | SKY303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Hastaların zarar görmesine yol açan durumların azaltmak temel amaçtır. |
| Dersin İçeriği | Advers olay, Altı hedef, Ulusal hasta güvenliği hedefleri, JCI, sentinel vakalar, raporlama sistemleri, ICPS standardı, temel raporlar ve temel kurumlar, SKS ve SAS ışığında hasta güvenliği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramlar |
| 2 | 2. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan ölçüler ve araştırma yöntemleri ve bunların nasıl yorumlanacağı |
| 3 | 3. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin planlama fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| 4 | 4. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin örgütleme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| 5 | 5. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçütlerin, araştırma yönlendirme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| 6 | 6. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin denetim fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel Kavramlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 2. Hafta | WHO 12 aksiyon alanı | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | JCI ve Hasta güvenliği hedefleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 4. Hafta | Sentinel kavramı | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | ICPS standardı | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Hasta Güvenliği Çözümleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 7. Hafta | Leapfrog ve hasta güvenliği | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | IHI ve hasta güvenliği | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Güvenli cerrahi | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 10. Hafta | İlaç güvenliği | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Düşmenin engellenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 12. Hafta | Hastane Kaynaklı Enfeksiyonlar | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Hasta güvenliği Kültürü | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 14. Hafta | Handf off veya Hand over (etkin iletişim mekanizmaları ve hasta güvenliği) | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 31 | 1 | 31 | |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 42 | 2 | 84 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||