| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi | SKY401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, sağlık profesyonellerinin kaliteyi ölçme konusundaki bilgi eksikliğini gidermektir. |
| Dersin İçeriği | Sağlık hizmetleri üçgeni, bireysel sağlık sunucuları, kurumsal sağlık sunucuları, geri ödeme kurumları, hizmet başı ödeme tekniği, global bütçe, değer bazlı satın alma, erdem bazlı satın alma, tüketim ideolojisini besleyen kurumlar ve organizasyonlar, |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramlar |
| 2 | 2. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan ölçüler ve araştırma yöntemleri ve bunların nasıl yorumlanacağı |
| 3 | 3. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin planlama fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| 4 | 4. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin örgütleme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| 5 | 5. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçütlerin, araştırma yönlendirme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| 6 | 6. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin denetim fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel kavramlar ve kalitenin tarihi (endüstriyel ve sağlıkta kalitenin tarihi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Sağlıkta kaliteye katkıda bulunan önemli raporlar ve kişiler | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Müşteri Memnuniyeti, 10002 standardı ve Müşteri deneyim anketi | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Ekip Çalışması ve kalite çameberleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma |
| 5. Hafta | Süreç Yönetimi | Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | Kalitede ölçme sorunu ve yaklaşımlar | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| 7. Hafta | Denetim şemaları | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Akreditasyon kavramı, Sağlıkta Akreditasyon | |
| 10. Hafta | Sorun Çözme teknikleri 1 | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 11. Hafta | Sorun Çözmet teknikleri 2 | |
| 12. Hafta | IHI 10 kalite aracı | |
| 13. Hafta | Değer bazlı satın alma ve kalite | |
| 14. Hafta | Tüketim ideolojisini besleyen kurumlar ve akreditasyon | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 2 | 20 | 40 | |
| Ödev 2 | 2 | 21 | 42 | |
| Final | 1 | 19 | 19 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||