| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | ING102 | İngilizce | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Konu anlatımı |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Burcu CEYLAN, Öğr. Gör. Neşe BAYRAM |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı orta düzeyde dil becerileri olan öğrencilerin gramer ve kelime bilgilerinin şekillendirmektir. |
| Dersin İçeriği | İngilizce okuma, yazma, konuşma, dinleme |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | - (Reading) Students must possess the basic reading-comprehension skills, be able to read simple texts, highlight their basic ideas, be familiar with the notion of the paragraph and recognize basic English styles (registers); |
| 2 | - (Writing) Students must be able to write short dialogues on a given topic and descriptions about physical appearances/environment and daily life and be familiar with the basic rules of spelling and punctuation; |
| 3 | Listening) Students must possess the basic listening-comprehension skills, basic phrases/words and grammatical patterns, be able to fill in the charts following the instructions of the text-book (listening for main ideas, listening for details, etc.); |
| 4 | - (Speaking) Students must be able to ask and answer simple questions on the familiar topics, make short dialogues and participate in conversations on the subjects of the units, repeat and rephrase things, use simple phrases/sentences and available vocabulary and interact in a simple way. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Unit 7 Design | |
| 2. Hafta | Unit 7 Design | |
| 3. Hafta | Unit 8 Education | |
| 4. Hafta | Unit 8 Education | |
| 5. Hafta | Unit 8 Education | |
| 6. Hafta | Unit 9 Engineering | |
| 7. Hafta | Unit 9 Engineering | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Unit 10 Trends | |
| 10. Hafta | Unit 10 Trends | |
| 11. Hafta | Unit 11 Arts and Media | |
| 12. Hafta | Unit 11 Arts and Media | |
| 13. Hafta | Unit 11 Arts and Media | |
| 14. Hafta | Unit 11 Arts and Media |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | ✔ | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, sağlık sisteminin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | ✔ | |||||
| 7 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık yönetimi alanının toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve etik ilkelerine uygun davranışı kazandırma | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. | ✔ | |||||
| 11 | 11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ✔ | |||||
| 12 | 12. Sağlığı geliştirme programlarının temel becerilerini kazandırma ve toplumda yaygınlaşmasını sağlama | ✔ | |||||
| 13 | Hizmet kalitesini geliştirme bağlamında hasta şikâyetleri ve hasta memnuniyeti süreçlerini geliştirebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 53 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||