| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I. Binde Doğu-Batı İlişkileri | ARK432 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet BİLİR | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İ.Ö. I. binde Doğu Akdeniz coğrafyasında Doğu ile Batıyı birbirinden ayıran Ege Denizi ve karşılıklı ilişkileri anlamak. Dönemin siyasi tarihini öğretmek. Arkeolojik veriler ışığında karşılıklı etkileşimi açıklamak. | 
| Dersin İçeriği | İ.Ö. I. binyılda ekonomik ve siyasi yapı. Doğu-Batı ilişkilerinde ticaretin rolü. Sanatta Doğu’nun etkisi. Yunan kültürünün gelişmesinde doğu uygarlıklarının rolü gibi konuların anlaşılması | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | I. binyıl içindeki uygarlıkların sanat eserlerini tanıyabilme. | 
| 2 | Uygarlıklar arası ilişkilerin sanat eserlerine yansımalarını kavrayabilme. | 
| 3 | Sanat eserlerinin ticaretteki yerinin kavranması. | 
| 4 | I. binyıl deniz ve kara ticaretinin ana hatlarının öğrenilmesi | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | İ.Ö. I. binyılda ekonomik ve siyasi yapı | |
| 2. Hafta | Akdeniz kültürlerinin gelişmesinde Fenikelilerin rolü | |
| 3. Hafta | Akdeniz ve Ege sanatında Kuzey Suriye ve Asur etkisi | |
| 4. Hafta | Geç Hitit sanatının Akdeniz ve Ege kültürlerine etkisi | |
| 5. Hafta | Doğu Akdeniz ve Kıbrıs Sanatı | |
| 6. Hafta | Mısır'da Grek Sanatı, Grek Sanatında Mısır etkileri | |
| 7. Hafta | Erken Yunan sanatında Doğu kültürünün rolü | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Pers sanatının Anadolu kültürüne etkileri | |
| 10. Hafta | Etrüsk sanatında doğulu öğeler | |
| 11. Hafta | Phrig sanatının Yunan kültürüne etkisi | |
| 12. Hafta | Urartu sanatının Yunan kültürüne etkisi | |
| 13. Hafta | Lydia ve Yunan sanatı arasındaki etkileşimde ticaretin rolü | |
| 14. Hafta | Büyük İskender ve Hellenizm | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | 
                                            
  | 
                                
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 0,5 | 7 | 
| Araştırma | 1 | 3,9 | 3,9 | |
| Görüşme | 14 | 1 | 14 | |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 1 | 14 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 0,4 | 5,6 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||