Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yiyecek İçecek İşletmeciliği | GMS205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Emrah ÖZTÜRK (Güz) |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yiyecek içecek işletmelerini tanımalarına ve bu işletmelerin işletme fonksiyonları kapsamında işleyişini ve işletmeciliğini öğrenmelerine rehberlik etmektir. |
Dersin İçeriği | İşletme ve turizm işletmeleri ile ilgili temel kavramlar; yiyecek ve içecek işletmelerinin sınıflandırılması ve yiyecek ve içecek işletmelerinde kuruluş çalışmaları;yiyecek içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyon yapısı; yiyecek içecek işletmelerinde menü, servis, misafir ilişkileri, pazarlama, insan kaynakları yönetimi, planlama ve dekorasyon; yiyecek-içecek maliyet kontrolü; yiyecek içecek işletmelerinde çevreci uygulamalar ve atık yönetimi; yiyecek içecek işletmelerinde yeni trendler ve tüketici eğilimleri; yiyecek içecek işletmelerinde örnek olaylar. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Yiyecek-içecek endüstrisini yakından tanır. |
2 | Yiyecek ve içecek işletmelerini ve türlerini tanır. |
3 | Yiyecek-içecek işletmelerinin işletme fonsiyonlarını bilir. |
4 | Yiyecek içecek işletmelerinin organizasyon yapısını açıklayabilecektir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | İşletme ve turizm işletmeleri ile ilgili temel kavramlar | |
2. Hafta | Yiyecek ve içecek işletmelerinin sınıflandırılması ve yiyecek ve içecek işletmelerinde kuruluş çalışmaları | |
3. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyon yapısı | |
4. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde menü | |
5. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde servis | |
6. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde misafir ilişkileri | |
7. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde pazarlama | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde insan kaynakları yönetimi | |
10. Hafta | Yiyecek-içecek maliyet kontrolü | |
11. Hafta | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Planlama ve Dekorasyon | |
12. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde çevreci uygulamalar ve atık yönetimi | |
13. Hafta | Yiyecek içecek işletmelerinde yeni trendler ve tüketici eğilimleri | |
14. Hafta | Yiyecek İçecek İşletmelerinde örnek olaylar | |
15. Hafta | FİNAL SINAVI |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. | ✔ | |||||
2 | Alanı ile ilgili ulusal-uluslararası iş sağlığı, iş ve gıda güvenliği mevzuatlarını bilir ve uygular. | ✔ | |||||
3 | İşletme ve yönetim fonksiyonları ile menü planlama ve yiyecek içecek maliyet kontrolünü bilir ve uygular. | ✔ | |||||
4 | Alanıyla ilgili estetik, sanatsal bilgi ve becerileri kazanır; gıda maddelerine yönelik “duyusal analiz” ve “kalite kontrol” yeteneğine sahip olur. | ✔ | |||||
5 | Kuver tasarımı, yiyecek ve içeceklerin hazırlanması, sunum ve servis tekniklerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
6 | Klasik / modern mutfak uygulamalarını ve pişirme yöntemlerini bilir. | ✔ | |||||
7 | Gıdaların özellikleri ve besin değerleri hakkında bilgi sahibi olur. Bu şekilde; hammaddenin seçiminden, işlenmesi, sunumu ve tüketilmesine kadar geçen ürün yaşam evlerinin tamamını başarılı şekilde yürütme becerisini kazanır. | ✔ | |||||
8 | Türk ve dünya mutfaklarını tanır, farklılık ve benzerliklerini bilir, yöresel ve uluslararası tüm reçetelere nasıl ulaşacağını bilir | ✔ | |||||
9 | Değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere yenilikçi bakış açısıyla çözümler üretir | ✔ | |||||
10 | Gastronominin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
11 | Bir yiyecek içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. | ✔ | |||||
12 | Gastronomi alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
13 | Farklı kültürleri tanır, anlar; misafirler ve işbirliği yaptığı kişilerle etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | ✔ | |||||
14 | İngilizce dilinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | ✔ | |||||
15 | İngilizce dışındaki, yabancı dil/dillerde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 3 | 4 | 3 |
PY2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PY5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
PY6 | 4 | 3 | 2 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PY8 | 2 | 3 | 2 | 2 |
PY9 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PY10 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PY11 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PY12 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PY13 | 4 | 4 | 3 | 4 |
PY14 | 2 | 2 | 1 | 2 |
PY15 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Ders Kitabı veya Notu |
|
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 25 | 25 |
Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
Final | 1 | 60 | 60 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 15 | 15 | |
Toplam İş Yükü | 115 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |