Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hasta ve Çalışan Güvenliği | SKY303 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastaların zarar görmesine yol açan durumların azaltmak temel amaçtır. |
Dersin İçeriği | Advers olay, Altı hedef, Ulusal hasta güvenliği hedefleri, JCI, sentinel vakalar, raporlama sistemleri, ICPS standardı, temel raporlar ve temel kurumlar, SKS ve SAS ışığında hasta güvenliği |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramlar - 2. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan ölçüler ve araştırma yöntemleri ve bunların nasıl yorumlanacağı - 3. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin planlama fonksiyonuna nasıl uygulanacağı - 4. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin örgütleme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı - 5. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçütlerin, araştırma yönlendirme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı - 6. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin denetim fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | WHO 12 aksiyon alanı | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | JCI ve Hasta güvenliği hedefleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
4. Hafta | Sentinel kavramı | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
5. Hafta | ICPS standardı | Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum |
6. Hafta | Hasta Güvenliği Çözümleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
7. Hafta | Leapfrog ve hasta güvenliği | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | IHI ve hasta güvenliği | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Güvenli cerrahi | Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım |
10. Hafta | İlaç güvenliği | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Düşmenin engellenmesi | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
12. Hafta | Hastane Kaynaklı Enfeksiyonlar | Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma |
13. Hafta | Hasta güvenliği Kültürü | Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım |
14. Hafta | Handf off veya Hand over (etkin iletişim mekanizmaları ve hasta güvenliği) | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Vikan, M., Haugen, A. S., Bjørnnes, A. K., Valeberg, B. T., Deilkås, E. C. T., & Danielsen, S. O. (2023). The association between patient safety culture and adverse events–a scoping review. BMC health services research, 23(1), 300. |
Al-Worafi, Y. (2023). Patient safety in developing countries: Education, research, case studies. CRC Press. |
Lyndon, A., Davis, D. A., Sharma, A. E., & Scott, K. A. (2023). Emotional safety is patient safety. BMJ Quality & Safety, 32(7), 369-372. |
Doyon, O., & Raymond, L. (2024). Surveillance and patient safety in nursing research: A bibliometric analysis from 1993 to 2023. Journal of Advanced Nursing, 80(2), 777-788. |
McMillan, M., & Pang, D. S. (2024). Introduction to Patient Safety. Veterinary Anesthesia and Analgesia: The Sixth Edition of Lumb and Jones, 24-39. |
Leape, L. L. (1994). Error in medicine. Jama, 272(23), 1851-1857. |
Berwick, D. M., & Leape, L. L. (1999). Reducing errors in medicine: It's time to take this more seriously. |
Brown, A., & Patterson, D. A. (2001, July). To err is human. In Proceedings of the First Workshop on evaluating and architecting system dependability (EASY’01). |
Baker, A. (2001). Crossing the quality chasm: a new health system for the 21st century (Vol. 323, No. 7322, p. 1192). British Medical Journal Publishing Group. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | - |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | - |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PY8 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY11 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY12 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
Final | 31 | 1 | 31 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Sınıf İçi Etkinlik | 42 | 2 | 84 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |