Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi | SKY401 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, sağlık profesyonellerinin kaliteyi ölçme konusundaki bilgi eksikliğini gidermektir. |
Dersin İçeriği | Sağlık hizmetleri üçgeni, bireysel sağlık sunucuları, kurumsal sağlık sunucuları, geri ödeme kurumları, hizmet başı ödeme tekniği, global bütçe, değer bazlı satın alma, erdem bazlı satın alma, tüketim ideolojisini besleyen kurumlar ve organizasyonlar, |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramlar - 2. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan ölçüler ve araştırma yöntemleri ve bunların nasıl yorumlanacağı - 3. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin planlama fonksiyonuna nasıl uygulanacağı - 4. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin örgütleme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı - 5. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçütlerin, araştırma yönlendirme fonksiyonuna nasıl uygulanacağı - 6. Kalite Ölçümü ve İzlenmesi konusunda kullanılan kavramların, ölçülerin ve araştırma yöntemlerinin denetim fonksiyonuna nasıl uygulanacağı |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar ve kalitenin tarihi (endüstriyel ve sağlıkta kalitenin tarihi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati |
2. Hafta | Sağlıkta kaliteye katkıda bulunan önemli raporlar ve kişiler | Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
3. Hafta | Müşteri Memnuniyeti, 10002 standardı ve Müşteri deneyim anketi | Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum |
4. Hafta | Ekip Çalışması ve kalite çameberleri | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | Süreç Yönetimi | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
6. Hafta | Kalitede ölçme sorunu ve yaklaşımlar | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
7. Hafta | Denetim şemaları | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Akreditasyon kavramı, Sağlıkta Akreditasyon | |
10. Hafta | Sorun Çözme teknikleri 1 | Uygulama Görsel Sunum Araştırma |
11. Hafta | Sorun Çözmet teknikleri 2 | |
12. Hafta | IHI 10 kalite aracı | |
13. Hafta | Değer bazlı satın alma ve kalite | |
14. Hafta | Tüketim ideolojisini besleyen kurumlar ve akreditasyon | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
Tanenbaum, S. J. (2016). What is the value of value-based purchasing?. Journal of health politics, policy and law, 41(5), 1033-1045. |
Phiri, A. K., Juba, O. O., Baladaniya, M., Regal, H. Y. A., & Nteziryayo, T. (2024). Strategies for Quality Health Standards. Cari Journals USA LLC. |
Ryan, A. M., Krinsky, S., Maurer, K. A., & Dimick, J. B. (2017). Changes in hospital quality associated with hospital value-based purchasing. New England Journal of Medicine, 376(24), 2358-2366. |
Donabedian, A. (1988). The quality of care: how can it be assessed?. Jama, 260(12), 1743-1748. |
Donabedian, A. (2002). An introduction to quality assurance in health care. Oxford University Press. |
Joynt, K. E., Zuckerman, R., & Epstein, A. M. (2017). Social risk factors and performance under Medicare’s value-based purchasing programs. Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes, 10(5), e003587. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 2 | 20 | 40 |
Ödev 2 | 2 | 21 | 42 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |